مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

۵۰ هزار نرم افزار در قم ثبت شده است/فعالیت ۲۰۰ کانال تلگرامی دارای مجوز در قم

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۱:۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۶۶۴۸۰
۵۰ هزار نرم افزار در قم ثبت شده است/فعالیت ۲۰۰ کانال تلگرامی دارای مجوز در قم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در استان قم بیش از ۵۰ هزار نرم افزار ثبت شده وجود دارد که حفظ مالکیت معنوی آنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی در کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم گفت: یکی از ظرفیت های مطلوب اقتصادی قم در زمینه رسانه های دیجیتال است که وزارت ارشاد در این زمینه نگاه جدی دارد.

وی عنوان داشت: رسانه های دیجیتال تخصصی است و به همین منظور واگذار نشده و به صورت متمرکز از وزارتخانه دنبال می شود اما بخشی از این فعالیت ها در برخی استان های ویژه از جمله هم دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به طراحی سامانه "سرآمد" اشاره کرد و گفت: از برنامه یکی از موضوعات جدی وزارتخانه است که از طریق آن می توان سریال ابزارهای رسانه‌های دیجیتال را مشخص و اطمینان بخشی لازم را برای مخاطبان فراهم ساخت.

حسینی کاشانی تصریح کرد: حتی سایت های خبری نیز برای فعالیت در محیط اینترنت باید مجوز لازم را از این سامانه داشته باشند و با این برنامه ریزی ها در سال های آینده می ‌توانیم 200 تا 300 هزار شغل را در بستر رسانه‌ های دیجیتال ایجاد کنیم.

وی به فعالیت کانال های تلگرامی اشاره کرد و گفت: برخی از این کانال ها 600 هزار عضو دارند که می توانند با محتوای خود تحولی در شیوه تبلیغات ایجاد کنند که در انتخابات نیز برخی از این کانال ها در قم با گرفتن هزینه هایی اقدام به تبلیغات کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: طبق مصوبه ای که اعلام شده است، تمامی کانال های تلگرامی که بیش از 5 هزار عضو دارند باید در این اداره کل ثبت و مجوز دریافت کنند که 8 هزار کانال در کل کشور ثبت شده و 200 مورد از آنها در قم هستند.

حسینی کاشانی گفت: در استان قم بیش از 50 هزار نرم افزار ثبت شده وجود دارد که حفظ مالکیت معنوی آنها در وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و به همین دلیل افرادی که دارای اثری هستند بدون به چاپ رساندن می ‌تواند آن را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت برسانند.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته 64 درصد جرم‌ های فضای مجازی به تلگرام و 16 درصد آنها به بستر اینستاگرام اختصاص دارد که در این راستا برنامه ‌ریزی جامعی برای کاهش جرم‌ های تلگرامی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اگر فضای مجازی سلامت لازم را داشته باشد می تواند مشاغل بسیاری را نیز ایجاد کرده و شاهد یک تحول باشیم.

حسینی کاشانی گفت: رسیدن به تحول در فضای مجازی نیازمند زمان بیشتری است و از ادارات انتظار می رود که به صورت متمرکز فعالیت‌ها یی را در عرصه رسانه ‌های دیجیتال دنبال کنند.

وی به بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: سرمایه ای که از این بازی ها کسب می شود قابل توجه است و بنیاد بازی های یارانه ای با محوریت بازی‌ های ایرانی کار خود را دنبال می‌ کند تا بتواند اشتغالزایی در این عرصه را افزایش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: یکی از اقدامات برچسب هولوگرام بر روی بازی های رایانه ای است که در حال حاضر هیچ بازی رایانه ای در سطح شهر بدون هولوگرام وجود ندارد.

حسینی کاشانی گفت: قم دارای ظرفیت های بسیاری است که باید در حوزه بازی های رایانه ای و نرم افزارهای مختلف ورود کند و توانسته ایم 16 مجموعه فعال در حوزه نشر دیجیتال و 14 مرکز فرهنگی دیجیتال را ثبت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز