به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور

نرم‌افزار کتابخانه «احادیث فریقین» عرضه شد

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۱:۴۴:۰۱
کد خبر: ۵۶۸۳۹۳
نرم‌افزار کتابخانه «احادیث فریقین» عرضه شد
نرم‌افزار کتابخانه «احادیث فریقین» با موضوع حدیث و علوم حدیث، با سه زبان واسط عربی، انگلیسی و فارسی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قم تولید و عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نرم‌افزار کتابخانه «احادیث فریقین» مشتمل بر مصادر اصلی حدیثی شیعه و سنی است که متن کامل ۲۱ عنوان کتاب حدیثی در ۱۴۵ جلد، از منابع اولیه و معتبر شیعه و اهل سنّت، به زبان عربی را در دسترس علاقه مندان می‌گذارد.

مهم‌ترین ویژگی این نرم‌افزار مقایسه احادیث منابع متعدد با هم و مشخص کردن احادیث مشابه است، به‌ گونه‌ای که با انتخاب کافی می‌توان فهمید چه بخشی از آن با روایات اهل سنت مشابهت دارد و یا اینکه چه احادیثی از صحیح بخاری در منابع شیعی مشابه است.

نرم‌افزار کتابخانه احادیث فریقین دارای قابلیت‌های فنی و پژوهشی است که آن را از سایر نرم افزارها متمایز می‌کند که در این راستا می‌توان به «امکان دسته‌بندی کتب روایی برنامه در دو محور اصلی: مصادر شیعه و مصادر اهل سنّت»، «ارتباط متون برنامه با آیات قرآن کریم»، «جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متن»، «امکان مقایسه دو متن مختلف با یکدیگر»، «ارتباط واژگان کتب با لغت نامه»، قابلیت‌های پژوهشی، یادداشت‌ برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن» اشاره کرد.

این نرم افزار با سه زبان کاربری فارسی، انگلیسی و عربی قابلیت نصب روی سیستم عامل ویندوز را دارد که با موضوع حدیث و علوم حدیث به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری مرکز نور تدوین و عرضه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز