مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

احداث ۸ هزار تخت اقامتی در قم

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۷۲۶
احداث ۸ هزار تخت اقامتی در قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: هشت هزار و 145 تخت اقامتی در استان در حال احداث است و در چهار سال گذشته شاهد بهره برداری از سه هزار تخت اقامتی در استان قم بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان قم اظهار کرد: این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی فعالیت‌های مختلفی داشته است که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پژوهش و کاوش‌های باستان شناسی اشاره کرد.

وی ادامه داد: نقشه باستان شناسی استان تهیه و 41 اثر تاریخی در استان طی چهار سال گذشته ثبت شده است،  همچنین 142 اثر در استان قم مطالعه و مرمت شده اند و هزار و 430 اثر از قاچاقچیان در سطح استان کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: در طول چهار سال گذشته هفت میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی در استان قم هزینه شده و برای راه اندازی سه موزه خصوصی در این مدت در استان مجوز داده شده است و کمک‌های فنی و اعتباری برای ایجاد این موزه‌ها ارائه شده است.

رضایی با اشاره به بناهای واگذاری شده به بخش خصوصی در استان قم اظهار کرد: طی دو سال گذشته موزه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و خانه تاریخی یزدان پناه به بخش خصوصی واگذار شده است، همچنین ساخت و تکمیل مخزن اشیا تاریخی در استان قم سال گذشته صورت گرفت.

رضایی با اشاره به واحدهای گردشگری استان قم اظهار کرد: سال گذشته 26 واحد گردشگری در استان قم به بهره برداری رسید و 689 تخت به تخت‌های اقامتی استان اضافه شد، همچنین در چهار سال گذشته شاهد بهره برداری از سه هزار تخت اقامتی در استان بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون 11 هزار تخت اقامتی در استان داریم ادامه داد: تاسیسات گردشگری در حال ساخت در استان قم میانگین پیشرفت فیزیکی 44 درصد دارند و در صورت به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها هشت هزار تخت اقامتی به استان قم افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: هشت هزار و 145 تخت اقامتی و 6 هتل پنج ستاره در استان در حال احداث و اخذ مجوز است، از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل زمرد و هتل محمد امین اشاره کرد که این هتل‌ها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضایی با اشاره به صدور مجوز بوم گردی در استان قم اظهار کرد: برای شهرک سینمایی نور و روستای رحمت آباد که فیلم حضرت محمد(ص) در آن فیلمبرداری شد و کاروانسرای تاریخی پاسنگان مجوز بوم گردی صادر شده است.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته حدود یک میلیارد تومان به عنوان یارانه برای تسهیلات پرداختی به تاسیسات گردشگری دادیم، همچنین سال گذشته 10 پروژه گردشگری استان قم را برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر 83 میلیارد تومان معرفی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اساسی گردشگری برگزاری دوره‌های آموزشی است خاطرنشان کرد: دو هزار و 927 نفر در چهار سال گذشته در دوره‌های آموزشی گردشگری در استان شرکت کردند، همچنین در این مدت 6 جشنواره غذایی با مشارکت بخش خصوصی در استان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز