مدیرکل محیط زیست استان قم خبر داد

رسیدگی به بیش از ۳۰۰ پرونده تخلف صنایع آلاینده و شکار در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۰۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۷۲۷
رسیدگی به بیش از ۳۰۰ پرونده تخلف صنایع آلاینده و شکار در دولت یازدهم
مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: در چهار سال گذشته به بیش از 110 پرونده تخلف صنایع آلاینده و 120 پرونده تخلف در حوزه شکار و صید در قم رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رحمان دانیالی در نشست خبری که در اداره کل محیط زیست استان قم برگزار شد، از بهبود شرایط زیست محیطی استان قم در چهار سال اخیر خبر داد و  اظهار کرد: دو برابر شدن نظارت، کنترل و پایش در شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی استان به صورت شبانه روزی در سال گذشته نسبت به سال 92، کنترل و اندازه گیری میزان آلاینده‌ها در بیش از 3 هزار و 300 واحد صنعتی، صدور بیش از 800 مورد اخطاریه برای واحدهای صنعتی و معدنی و خدماتی در سطح استان قم از جمله اقدامات محیط زیست استان قم در چهار سال اخیر به شمار می رود.

وی، رسیدگی به بیش از 110 پرونده تخلف صنایع آلاینده و 120 پرونده تخلف در حوزه شکار و صید، پلمب و تخریب 250 واحد صنعتی غیرمجاز و آلاینده زیست محیطی از جمله کوره‌های ذوب سرب و چاه‌های ذغال با دستور مقام قضایی را از جمله اقدامات محیط زیست استان قم در دولت یازدهم خبر داد و گفت: ایجاد سیستم پایش آنلاین در هفت واحد بزرگ صنعتی و کاهش 90 درصدی استفاده از سوخت مازوت در واحدهای صنعتی نیز از دیگر اقدامات زیست محیطی در استان قم است که در این مدت صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان قم همچنین از کاهش 70 درصدی تعداد واحدهای صنعتی که مجوز واردات باتری فرسوده دریافت کرده‌اند، خبر داد و تصریح کرد: بیش از 2 هزار و 300 مجوز احداث و بهره برداری واحدهای صنعتی به متقاضیان در قم اعطا و با کمتر از پنج درصد درخواست‌ها بر اساس ضوابط و ملاحظات زیست محیطی مخالفت شده است.

دانیالی با اشاره به افزایش چشمگیر مصوبات زیست محیطی شورای برنامه ریزی استان قم با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در این راستا ستاد مدیریت بحران تشکیل و مطالعات گسترده‌ای برای بهبود وضعیت زیست محیطی قم صورت گرفته است.

وی از ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم برای شناسایی کانون‌های بحرانی گرد و غبار، انجام عملیات آبخیزداری، بوته کاری در مناطق حساس و بحرانی خبر داد و بیان کرد: در این راستا به صورت گسترده‌  به مردم و مسؤولان اطلاع رسانی شد.

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به پیشنهادات مطرح شده و ارائه راهکارهای لازم برای برخی معضلات زیست محیطی گفت: برگزاری همایش ملی «بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوضه مرکزی ایران» برای مقابله با معضل گرد و غبار از جمله پیشنهادهایی بود که در این راستا ارائه شد.

 

* تخصیص بیش از 150 میلیون متر مکعب حقابه زیست محیطی برای حوضه آبریز دریاچه نمک 

دانیالی همچنین از تخصیص 154 میلیون متر مکعب حقابه زیست محیطی برای حوضه آبریز دریاچه نمک و پخش سیلاب در بیش از 200 هکتار از اراضی دشت مسیله، خبر داد و گفت: انجام ارزیابی زیست محیطی برای شهرک‌های صنعتی سلفچگان و محمودآباد، ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب شهر قم و تجهیز همه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم به سیستم کم خطرسازی پسماندهای پزشکی از جمله اقدامات زیست محیطی برای حفظ هوای پاک در قم است.

وی، تجمیع زباله‌ها و پسماندهای هر پنج بخش استان قم در سایت مرکزی زباله البرز را از دیگر اقدامات مهم زیست محیطی در این مدت ذکر و عنوان کرد: برای رسیدگی هرچه بهتر و سریعتر به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی در رابطه با تخلفات زیست محیطی «خط سبز» با شماره 1540 از سوی اداره کل محیط زیست استان قم راه اندازی شده است.

مدیرکل محیط زیست استان قم ضمن قدردانی از افزایش تعداد تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در قم بیان کرد: خوشبختانه با افزایش تعداد تشکل‌های مردم نهاد شاهد ارتقاء سطح همکاری‌ها و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و عموم شهروندان و دوستداران طبیعت در راستای حفظ و حراست از محیط زیست هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز