مدیرکل استاندارد قم:

۲۲۳ مهد کودک در قم مورد نظارت استاندارد قرار گرفت

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۴:۰۵:۴۸
کد خبر: ۵۶۹۵۷۷
۲۲۳ مهد کودک در قم مورد نظارت استاندارد قرار گرفت
مدیرکل استاندارد استان قم گفت: در طرح ویژه بازرسی از وسایل بازی منصوبه در مهد کودک ها، مهدهای قرآنی و پیش دبستانی های استان، 223 مکان مورد نظارت استاندارد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، منصور فرزانه گفت: از مجموع اماکن مورد ارزیابی که بر مبنای لیست های دریافت شده از نهاد های ذیربط انجام شد تعداد 14 مورد تعطیل ، 58 مورد فاقد وسیله و 161 مورد دارای وسایل بازی بوده اند. 

وی افزود : تعداد 20 مورد از اماکنی که دارای وسایل بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری بودند حاضر به همکاری در این خصوص نشدند و در نهایت 141 مکان مورد بازرسی و ارزیابی نهایی قرار گرفته است. 

مدیرکل استاندارد قم اضافه کرد: تعداد 502 وسیله بازی در طول اجرای این طرح مورد بازرسی قرار گرفت که متاسفانه اکثر وسایل بازرسی مورد ارزیابی فاقد استانداردهای لازم بوده و مورد تایید این اداره کل نمی باشد. 

وی خاطرنشان کرد: گزارش فنی این بازرسی ها به نهادها و سازمان های مرتبط ارسال شده و در خصوص خطرات عدم استاندارد سازی وسایل بازی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها و مهدهای قرآنی هشدارهای لازم داده شده است. 

مدیرکل استاندارد قم با اشاره به این که در حال حاضر بازرسی از مراکز عرضه تجهیزات بازی تاب و سرسره در دستور کار این اداره کل بوده و با جدیت ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد: با اقدام هایی که در راستای استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در مهدهای کودک، مهدهای قرآنی و پیش دبستانی های استان انجام می شود و اهتمام ویژه به موضوع سلامت و ایمنی عمومی جامعه، اعتماد والدین بیش از پیش به مراکز مرتبط با فرزندان ایشان تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز