در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم

ستاره کاراته قم با چهره‌های شاخص جهان مبارزه می‌کند

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۷:۲۹
کد خبر: ۵۷۰۷۵۹
ستاره کاراته قم با چهره‌های شاخص جهان مبارزه می‌کند
ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم هفت هفته دیگر در یکی از مهمترین میادین جهانی این رشته با حریفان مطرح و سرشناس خود برای کسب مدال به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یکی از مهمترین میادین کاراته جهان که میزبان ستارگان این رشته از کشورهای مختلف دنیا خواهد بود، رقابت‌های مهم و معتبر این رشته است که حدود هفت هفته دیگر به میزبانی شهر ورسلاو در جنوب غربی کشور لهستان برگزار خواهد شد، شهری که در سال 2016 عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص داده است.

در واقع چهارمین شهر بزرگ لهستان در مرداد ماه سال جاری میزبان ستارگان بزرگ کاراته دنیا خواهد بود، کاراته‌کاهای مطرحی که هر یک از آنها با تجربیات بالا و کارنامه‌ای درخشان از مدال‌های قهرمانی قاره‌ و جهان برای حضور در این رقابت‌ها انگیز ه بالایی دارند و یکی از آنها ستاره کاراته قم است.

این کاراته‌کای آماده، مطرح و پر افتخار امیر مهدی‌زاده است که در وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات و میادین داخلی و برون‌مرزی یک دهه اخیر موفق به کسب انواع و اقسام مدال‌های طلا، نقره و برنز از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته ورزشی شده است.

در حالی که این رویداد جهانی کاراته در هر دو بخش کاتا و کومیته به انجام می‌رسد، امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم بخش مردان با حریفان خود به رقابت می‌پردازد، وزنی که در آن دو دوره قهرمانی جهان، یک دوره مقام سوم دنیا، یک قهرمانی و یک مقام سوم قاره کهن، قهرمانی دانشجویان جهان، قهرمانی بازی‌های آسیایی و چندین عنوان شاخص دیگر به ویژه از لیگ جهانی و بازی‌های کشورهای اسلامی را کسب کرده است.

در وزن 60 کیلوگرم پیکارهای جهانی سال 2017، بروس داگلاس از کشور برزیل که به تازگی چهارمین قهرمانی قاره پان آمریکن را از ان خود کرده، با امید به اینکه رنگ مدال نقره چهار سال قبل خود را بهبود ببخشد، رقیب اصلی امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته ایران است که در حال حاضر نفر نخست رنکینگ این وزن و قهرمان جهان محسوب می‌شود.

این در حالی است که تا کنون نمایندگان کاراته ایران سه بار حضور در بازی‌های جهانی این رشته را تجربه کرده‌اند و نتیجه آن کسب مدال برنز توسط یکی از بهترین‌های سال‌های دور کاراته قم یعنی سعید آشتیان در سال 1993 به میزبانی هلند، مدال برنز علیرضا کتیرایی دیگر ستاره اسبق کاراته قم در سال 1997 به میزبانی فنلاند و مقام چهارمی زنده‌یاد علی شاطرزاده در سال 2001 به میزبانی ژاپن بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز