آیت‌الله سعیدی:

رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مؤمنان در اولویت ستاد دیه قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۸:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۷۶۲
رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مؤمنان در اولویت ستاد دیه قرار گیرد
امام جمعه قم یکی از اولویت‌های ستادهای خیریه از جمله ستاد دیه کشور را رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد که متوجه مؤمنان است و گفت: ستاد دیه کشور در بررسی صلاحیت‌های زندانیان برای پرداخت دیه باید توجه داشته باشد که برخی از متهمان هستند که نه تنها جرم آنان غیرعمدی بوده بلکه این جرم از سوی دیگران متوجه آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد دیه کشور که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجبتی(ع) گفت: الگوی مواجهه امام حسن مجتبی (ع) در برخورد با دشمنان حیله گر زمان خود در حقیقت درسی ماندگار در سبک مواجهه با دشمنان شیطان‌صفت است.

وی با بیان اینکه باید ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی(ع) به درستی برای جامعه امروز تشریح شود، افزود: امام حسن مجتبی(ع) یکی از بهترین الگوها برای خیریان و کارهای خیرخواهانه است و به دلیل همین خصلت برجسته اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) ایشان را کریم اهل بیت(ع) نامیده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه باید منش و روش اخلاقی امام حسن(ع) در جامعه الگو و اسوه عمل قرار گیرد، تصریح کرد: کتاب «صلح امام حسن (ع) پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» نوشته شیخ راضی آل یاسین با ترجمه پ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب یکی از آثاری است که به‌درستی به بیان این ابعاد تاریخ شیعه پرداخته است و مطالعه این کتاب در فهم سبک زندگی امام حسن(ع) بسیار مؤثر است.

آیت‌الله سعیدی بیان اینکه در جامعه اسلامی  تمام امور خیریه‌ها باید در قالب صیانت شده‌ای اجرا شود، اظهار کرد: مجریان امور خیریه که به‌نوعی با مبانی خیرین جامعه اسلامی در ارتباط هستند باید توجه داشته باشند که در مسیر لوازم اجرایی آسیبی متوجه اصل امر خیر نباشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از اولویت‌های ستادهای خیریه از جمله ستاد دیه کشور را رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد که متوجه مؤمنان است، افزود: ستاد دیه کشور در بررسی صلاحیت‌های زندانیان برای پرداخت دیه باید توجه داشته باشد که برخی از متهمان هستند که نه تنها جرم آنان غیرعمدی بوده بلکه این جرم از سوی دیگران متوجه آنان شده است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: برخی از جرائم در نظام حقوقی وجود دارد که متهم پرونده خود مرتکب جرم نشده بلکه متهم  فقط در نقطه‌ای قرارگرفته است که جرم متوجه او بوده این نیز بدون شک غیر عمد است.

امام جمعه قم با اشاره به این‌که تشکر عملی آزادشدگان از سوی ستاد دیه کشور الگوی شکر گذاری آن‌ها است، گفت: آزادشدگان از سوی ستاد دیه کشور بر اساس پیگرد عاطفی و دینی ستاد دیه کشور باید خود بانی آزادی دیگر زندانیان غیر عمد شوند.

آیت‌الله سعیدی در ادامه با اشاره به زمینه‌های ممکن برای سوء استفاده خاطیان تصریح کرد: ستاد دیه در بررسی‌های خود دقت داشته باشد که این آزادی نباید زمینه آرامش روانی ایجاد جرم را فراهم آورد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها یادآور شد: ستاد دیه کشور باید آزادی آن دسته از زندانیان را که آزادی آن‌ها موجب ایجاد اشتغال و رونق بازار کسب کار می‌شود در اولویت قرار دهد زیرا آزاد شدن این افراد از وقوع جرائم بعدی در اثر بیکاری جلوگیری کرده و خود زمینه ای برای پیشگیری از سایر جرائم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز