موزه دفاع مقدس استان قم تا دهه فجر تکمیل می شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۳:۳۴:۴۲
کد خبر: ۵۷۲۰۸۵
موزه دفاع مقدس استان قم تا دهه فجر تکمیل می شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: اقدامات مربوط به ساخت موزه با همکاری دستگاه‌های استان سرعت قابل ملاحظه ای خواهد یافت به طوری که در دهه فجر امسال مراحل ساخت بنا به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حسینی نیز در دیدار استاندار قم، با ارائه گزارشی از اقدامات زیربنایی ساخت مرکز فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم و تأمین اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، بودجه ملی و بودجه استانی، خاطرنشان کرد: تکمیل این مرکز مهم در بازدید اخیر سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مورد تاکید بسیار قرار گرفته است.

وی افزود: اقدامات مربوط به ساخت موزه با همکاری دستگاه‌های استان سرعت قابل ملاحظه ای خواهد یافت به طوری که ان‌شاءالله در دهه فجر امسال مراحل ساخت بنا به اتمام برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: ان‌شاءالله با مشارکت شهرداری و همزمان با روند تکمیل ساختمان مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بنابر ضرورت صرفه جویی در زمان، کار محوطه سازی 25 هکتاری مرکز نیز طبق طرح مصوب به پایان برسد و صرفاً شاهد موزه آرایی آن باشیم.

وی یادآور شد: به زودی بخشی از ادوات نظامی مورد نیاز موزه شامل تانک، نفربر، تجهیزات فردی و ... برای استقرار در محوطه به این مرکز تحویل می‌شود.

حسینی با اشاره به همکاری کامل اداره کل حفظ آثار با موسسه‌های فعال در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: درصد قابل توجهی از اسناد و مدارک مورد نیاز این موسسه‌ها از آرشیو این اداره کل تأمین می‌شود اما پس از راه اندازی موزه، کلیه اسناد باید با رعایت استانداردهای لازم، منحصراً در این مرکز جمع آوری و نگهداری شوند.

وی با اشاره به طرح «هر رزمنده یک خاطره و هر شهید یک کتاب»، خاطرنشان کرد: در این راستا و نیز در زمینه نهضت ملی خاطرات دفاع مقدس، با همکاری سایر دستگاه‌های استان همچون بنیاد شهید و ... اقداماتی در سطح استان صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز