کسب مدال طلا پیکارهای قاره کهن توسط کشتی‌گیر قمی

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۲:۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۴۵۱
کسب مدال طلا پیکارهای قاره کهن توسط کشتی‌گیر قمی
محمدجواد رضایی کشتی‌گیر قمی، در رقابت‌های آسیایی کشتی فرنگی به مقام نخست دست‌یافت.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دوبنده پوش نوجوان قمی که زمان زیادی اردو نشین تیم ملی کشتی فرنگی بود و زمان زیادی را برای اعزام به مسابقات آسیایی صرف کرد.

تیم ملی هدایت آن بر عهده روح‌الله میکائیلی مربی سازنده کشتی فرنگی از استان قم بود و این ماجرا یک افتخار بزرگ برای هیئت کشتی استان قم محسوب می‌شود.

در ترکیب اصلی تیم ملی کشتی کشورمان، محمدجواد رضایی از استان قم در وزن 55 کیلوگرم رده سنی نوجوانان باید به روی تشک می‌رفت، فرنگی کار که در دوره گذشته این مسابقات به مدال نقره رسیده بود.

رضایی در کشتی نخست خود با جدال برابر الهام بهرام‌اف از ازبکستان آغاز شد که رضایی توانست بااقتدار و با نتیجه هشت بر صفر حریف را مغلوب کند.

دوبنده پوش تیم ملی کشورمان در دور دوم نیز با نتیجه 11 بر یک از سد هی‌دانگ سون از کشور کره جنوبی گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و در این مرحله مقابل کائو لیگائو از چین با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید تا مجوز حضور در دیدار فینال این وزن را کسب کند.

کشتی فینال محمدجواد رضایی برای کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان زرین طلای قاره کهن برابر ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان برگزار شد که رضایی در این کشتی با حریف خود به‌تساوی چهار بر چهار دست‌یافت و بارأی داوران پیروز از میدان خارج شد تا به مدال طلا برسد.

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با حضور تیم‌های مختلفی از سراسر قاره کهن به میزبانی کشور چین تایپه به انجام رسید.

نظر شما