کتاب نهج‌البلاغه پارسی عرضه شد

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۸:۵۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۶۰۶۴
کتاب نهج‌البلاغه پارسی عرضه شد
کتاب نهج‌البلاغه پارسی ترجمه نهج‌البلاغه است که توسط آیت‌الله سید جمال الدین دین‌پرور ترجمه و به همت بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نهج‌البلاغه پارسی، ترجمه نهج‌البلاغه به زبان فارسی است که سخنان قصار حضرت علی (ع) را به صورت روان ترجمه و در اختیار علاقمندان گذاشته است.

در مقدمه این کتاب ارزشمند آمده است: کلام امام منحصر به یک عصر خاص نیست و فراتر از محدوده‌هاى جغرافیایى و مرزهاى زمانى است، هر جا که انسانى و جامعه‌اى باشد، نیازمند این سخنان نورانى و درس‌هاى زندگى‌ساز است و باید آنها را به زبان روز برگرداند و در دیدگاه همه به ویژه نسل جوان قرار داد، زیرا کلام آن حضرت از علم الهى نشأت گرفته و رنگ و بوى کلام نبوى دارد.

مترجم نهج‌البلاغه به زبان فارسی در بخش دیگری از مقدمه این کتاب گفته است: بر اساس این فکر در طول بیش از 20 سال با نهج‌البلاغه مأنوس و محشور بودم و به مطالعه متن و شروح آن اشتغال داشتم و بخش‌هایى از آن را ترجمه کرده و قسمت‌هایى را شرح و تفسیر کردم.

وی در ادامه این مقدمه بیان کرده است: تلاشم این بود که روح کلام امام را در ظرف فرهنگ و زبان روز بریزم و تقدیم نسل جوان و فرهیخته کنم تا آنان نیز از این شهد جان پرور بنوشند و سرشار از دانش علوى شوند و در میان اندیشه‌ها و مکتب‌ها خود را بیابند و استوار دارند و در مقابل بت غرب و شرق و جاهلیّت مدرن بایستند و به فرهنگ خود بنازند.

 مترجم نهج‌البلاغه همچنین در ارتباط محتوای این کتاب ارزشمند در مقدمه عنوان کرده است: یکى از اهداف بنیاد، تهیه ترجمه‌اى متین و آهنگین از نهج‌البلاغه به زبان فارسى بود که محتوا و روح کلام امیرمؤمنان (ع) را با بیانى رسا و آشناى زمان با آمیزه‌اى از بلاغت در دیدگاه نسل معاصر؛ سیّد على موسوى گرمارودى، در قصیده بلند و سپید «باغبان پیر تاریخ» بگذارد تا آنان در فضاى فرهنگ علوى و دنیاى پرشور و جذّاب انسانى قرار گیرند و خود را بر اساس آن بسازند.

این کتاب در قطع رقعی در تیراژ 3 هزار نسخه به همت انتشارات بنیاد نهج البلاغه به چاپ رسیده و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر برای تهیه کتاب نهج البلاغه پارسی به آدرس قم- خیابان شهدا- چهار راه فاطمی خیابان حجتیه مقابل مدرسه حجتیه بنیاد بین المللی نهج البلاغه مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز