رئیس شورای اسلامی شهر قم خبر داد

ارائه تسهیلات ویژه برای ساخت هتل در قم

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۸:۴۹:۱۵
کد خبر: ۵۸۱۷۵۱
ارائه تسهیلات ویژه برای ساخت هتل در قم
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم را فرصت خوبی برای سرمایه گذاران توصیف کرد، و افزود: سرمایه گذاران در آغاز کار نباید هیچ مبلغی را به عنوان قیمت زمین و یا عوارض پرداخت نمایند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی الله بیاتی  در دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری در طرح های اقامتی که به طور مشارکت تجاری و هتل بنا می شوند، پول زمین را با ساخت تجاری تهاتر می کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم ، سومین مرکز اقامتی در بلوار پیامبر اعظم برخلاف 2 مورد اولیه که شامل هشت طبقه هتل و سه طبقه تجاری است، به صورت کامل هتل هستند. 

در دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم لایحه واگذاری قطعه زمین 2 هزار متر مربعی در بدنه بلوار پیامبر اعظم (س) قم برای احداث هتل پنج ستاره پس از بحث و بررسی مفصل به دلیل برخی ابهام ها، به کمیسیون حقوقی و نظارت این شورا بازگردانده شد.

بلوار پیامبر اعظم(ص) بر اساس یک مسیر کاملا مستقیم به طول هفت کیلومتر از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران و عرض 300 متر اجرا شده که در چشم ‌انداز خود مسیری مدرن دارای گذرهای عابر پیاده شکیل، خطوط تراموا، مسیر عبور کندرو و تندروی خودرو و دوچرخه است که اطراف آن را ساختمان ‌هایی مدرن و در عین حال هماهنگ با اصول معماری اسلامی و با کاربری ‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی، تفریحی و تجاری درنظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مطابق فراخوان های صورت گرفته شهرداری قم برای کلیه سرمایه گذاران متقاضی به سرمایه گذاری در طرح پیامبر اعظم قم تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است.

عباس ذاکریان با بیان اینکه طرح هایی که در بازه زمانی مشخص شده از سوی شهرداری به بهره برداری برسند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد، افزود: قیمت زمین بعد از گذشت 36 ماه به صورت اقساط دریافت می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همچنین زمین مذکور را سومین قطعه ای دانست که بواسطه فراخوان شهرداری منجر به عقد قرار داد و برای تصویب نهایی به صحن علنی شورا ارسال شده است.

وی اضافه کرد:باتوجه به ابهام هایی که در زمینه چگونگی فسخ یا عدم فسخ قرار داد و همچنین نحوه دریافت عوارض به نرخ روز و یا نرخ زمان انعقاد قرار داد وجود داشت، برای بررسی جهت تصویب نهایی در جلسه هفته آینده شورا به کمیسیون حقوقی و نظارت فرستاده شد.

ذاکریان همچنین با اشاره به ارایه گزارش معاونت سرمایه گذاری شهرداری درخصوص معامله های سرمایه گذاری در جلسه آتی شورا، افزود: درحال حاضر 2 قطعه زمین دیگر تعیین شده برای ساخت هتل در مرحله تهیه و تصویب نقشه قرار دارند، و به منظور ایجاد مراکز اقامتی دیگر در بلوار پیامبر اعظم نیز سرمایه گذاران می توانند پس از طی تشریفات قانونی از مزایا و تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

اخذ مجوز ثبت هزینه های انجام شده توسط سازمان توسعه و عمران در دفاتر مالی شهرداری به مبلغ 300 میلیارد ریال و اصرار بر مصوبه شورا مبنی بر مجوز اعمال مساعدت به یکی از شرکت های پیمانکار برای جمع آوری پسماند در منطقه هشت شهرداری که از طرف هیات تطبیق فرمانداری ایرادهایی بر آن وارد شده بود، و ارجاع آن به هیات حل اختلاف از دیگر مصوبه های این جلسه بود.

 

نظر شما