به منظور توسعه فضای سبز شهری قم صورت می گیرد

خرید ۱۰۰ میلیارد ریال نهاده‌های گیاهی برای سال ۹۶

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۹:۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۸۴۵۲۸
خرید ۱۰۰ میلیارد ریال نهاده‌های گیاهی برای سال ۹۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از خرید 100 میلیارد ریال نهاده‌های گیاهی برای سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با بیان اینکه خریداری نهاده های گیاهی برای سال جاری در دستور کار شهرداری قم قرار دارد گفت: برای این منظور امسال 100 میلیارد ریال خریداری گل و گیاه و نهاده های گیاهی صورت می گیرد که عمده آن شامل خرید درخت ، درختچه و مقداری هم گل های فصلی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از 600 هزار درخت برای شهر قم خریداری شد خاطرنشان کرد: با توجه به این توان خرید در سال جاری فضای سبز شهری گسترش زیادی پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه نوع درختانی که در سطح شهر است به دلیل وضعیت هوا و کمبود منابع آبی محدود هستند گفت: نهال اوکالیپتوس دیگر در حاشیه خیابانها و بوستان‌های شهری کاشت نمی شود و کاشت نهال کاج هم در محدودیت قرار گرفته و این درختان بیشتر در بخش جنگلی و بیرون شهر که نیاز به مقاومت بیشتری دارند غرس می شوند.

وی با بیان اینکه انواع توت ها، ون، زیتون تلخ، زیتون خوراکی، اکاسیا، کاج تهران، نارون چتری، نرک و سنجد در شهر قم کاشت می شود اضافه کرد: به دلیل گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان در قم محدودیت کاشت زیاد است و به همین منظور امکان کاشت گونه‌های متنوع زیاد باز نیست.

جوادیان بیان کرد: تلاش داریم با یکسری آزمایش ها درختان جدیدی مانند پائولونیا که بسیار پر رشد است و انواع کبود که پهن برگ هستند را به محیط شهری قم وارد کنیم تا در شهر تنوع رنگ و بافت ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز