مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

۸ هزار اصله درخت در سایت البرز قم کاشته می‌شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۲:۰۱:۲۰
کد خبر: ۵۸۵۶۹۵
۸ هزار اصله درخت در سایت البرز قم کاشته می‌شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: احداث فضای سبز با آبیاری تحت فشار در سایت البرز با اعتبار 300 میلیون تومان انجام و بیش از 8 هزار اصله درخت در این محدوده کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، پیام جوادیان با بیان اینکه احداث و توسعه فضای سبز و درختکاری به همراه ایجاد سیستم آبیاری زیر فشار در محدوده سایت دفن زباله البرز در محدوده فاز یک در مراحل پایانی است گفت: هم زمان برنامه ریزی و محاسبات اولیه برای ادامه عملیات در فاز دو شروع شده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز و درختکاری در محدوده سایت دفن و دفع زباله البرز تصریح کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده میان سازمان مدیریت پسماند و سازمان پارک‌ها و فضای سبز به منظور کنترل اثرات زیست محیطی و بهبود وضعیت بصری در سایت البرز این اقدام انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عرصه مذکور پتانسیل خوبی برای توسعه فضای سبز داشت این موضوع با دو رویکرد ایجاد کمربند سبز در حاشیه محدوده سایت به عنوان دیوار سبز به منظور کنترل باد و کاهش آسیب مجموعه و رویکرد بعدی با هدف توسعه فضای سبز در اراضی که سال‌ها پیش دفن زباله انجام شده و استفاده بهینه از عرصه در دستور کار قرار گرفت.

جوادیان با بیان اینکه پس از انجام اقدامات اولیه، زیرساخت های تغییر کاربری این محدوده از جمله ساخت مخزن ذخیره آب و لوله گذاری و اجرای سیستم آّبیاری زیر فشار پیگیری و اجرا شد گفت: در فاز نخست ایجاد کمربند سبز در حاشیه سایت پیگیری و وارد مرحله اجرایی شد که تا چند روز آینده عملیات کاشت آن به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد: در فاز یک بیش از 8 هزار اصله درخت با اجرای سیستم آبیاری زیر فشار کاشت می شود. احداث فضای سبز در این فاز با توجه به اقدامات زیر ساختی انجام شده، اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در برخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: همزمان با اجرای عملیات فضای سبز در فاز یک محاسبات و اقدامات اولیه برای اجرای عملیات توسعه فضای سبز در فاز دو نیز انجام و در حال پیگیری است تا در عرصه سایت و در نقاطی که سال های پیش دفن زباله انجام شده و امکان کاشت وجود دارد، درختکاری انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز