عضو هیات علمی جامعه المصطفی:

موثرترین حرکت برای زنده نگه داشتن نام شهیدان تبیین سیره آنان است

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۸:۳۶:۳۴
کد خبر: ۵۸۶۵۸۶
موثرترین حرکت برای زنده نگه داشتن نام شهیدان تبیین سیره آنان است
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اهمیت خاص و ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: پیاده کردن اخلاق و سیره شهیدان درجامعه موثرترین اقدام برای زنده نگه داشتن یاد و نام آنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی در یادواره شهیدان خیابان آیت الله حائری در مسجد حضرت زینب (س) قم اظهار داشت: شهادت مفهوم زیبایی است و در اسلام هدف اولیه جنگ نیست بلکه بنای این دین آسمانی بر مسالمت و بر دعوت به تقوا و ایمان نهاده شده است.

وی افزود: رسول خدا(ص) طی 13 سال حضور خود درمکه هیچ جنگی را نداشت و وقتی وارد مدینه شد کفار جنگ را آغاز کردند، از این رو خواهی نخواهی جبهه کفر و اسلام، ظلم و عدل و حق و باطل با یکدیگر درگیر می شوند، و در درجه نخست باید از حق دفاع کرد که در این عرصه عده ای جان خود را از دست می دهند، و شهادت پدید می آید.

وی افزود: حضرت امام (ره) وقتی برای دخترها و پسرها خطبه عقد را می خواندند، آنها از امام می خواستند که برایشان دعا کند که شهید شوند، ولی امام می فرمود دعا می کنم زنده بمانید که خدمت کنید، ولی این منافاتی با ازدست دادن جان در راه خداوند ندارد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه شهادت خواسته اولیای الهی است، و به این سادگی برای هر کسی این توفیق حاصل نمی شود، افزود: درآیه های سوره مبارکه توحید ویژگی های 9 گانه ای برای شهید آورده شده وآن چیزی که مقام و جایگاه شهید را نزد خدا بالا برده حس عبادت، توبه و نماز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه محتوای برنامه های صدا و سیما، کتاب های درسی دانشگاه ها و آموزش عالی، تبلیغات شهرداری ها و فرمانداری ها باید مشتمل بر اخلاق شهیدان باشد، گفت: من مخالف برنامه های تفریحی نیستم ما در تلویزیون شبکه های آی فیلم، پویا و ورزش داریم، و هر شب یک برنامه شاد داریم و شادی نیز برای مردم ضرورت دارد، و نمی گویم شبکه شهادت هم باید داشته باشیم، اما چطور در گذشته برنامه روایت فتح توسط شهید آوینی اجرا می شد، این برنامه ها امروز نیز اثر دارد.

وی افزود: وقتی شهید صیاد شیرازی در زمان ماموریتش در منطقه خطرناک کردستان سوار بر بالگرد از خلبان می خواهد که برای اقامه نماز اول وقت فرود بیاید و یا شهید بابایی در اتاق ژنرال آمریکایی به نماز می ایستاد این یعنی همان سیره شهدا، و جوانان اگر به نماز و ایثار و پرهیز از نامحرم اهمیت دادند، مصداق بارز پیروی از آنان است.

دومین یادواره 25 شهید خیابان آیت الله حائری قم تحت عنوان سوره های سرخ به همت پایگاه سید الشهداء حوزه 3 شهید عابدی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سپاه قم و با حضور قشرهای مختلف مردم، احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی استانداری و امیرآبادی فراهانی نماینده قم درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

نظر شما