کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۲:۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۶۴۴۰
کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد
کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم با حضور معاون استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این جلسه موضوع ایمنی آب بررسی و بر گسترش و ایمن سازی هر چه بیشتر آب تاکید شد.

همچنین در این جلسه با دستور جمالی معاون استاندار مقرر شد تا کمیته ایمنی آب به ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و دبیری شرکت آب و فاضلاب استان تشکیل و این موضوع را همواره رصد کند.

مهندس صادق پور مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم در این جلسه گفت: موضوع سلامت آب امر بسیار مهمی است که ما همواره به آن توجه داشته و می کوشیم تا در راستای این امر مهم اهتمام داشته باشیم.

وی عنوان داشت: ما همواره در خدمت مجموعه بهداشت و درمان استان هستیم تا با کمک هم بتوانیم از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

احمد ذاکری مدیرکل صنعت معدن تجارت استان نیز در این جلسه گفت: یکی از موضوعات پساب صنعتی است که در راستای مدیریت آن اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: در مراکز صنعتی نهایت دقت و تلاش را در این عرصه داریم تا اجازه آلوده شدن و همچنین بروز مسائل ضد بهداشتی را ندهیم.

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم نیز دراین جلسه به موضوع ایمنی آب پرداخت و گفت: در حوزه خدمات پدافند غیرعامل باید به این موضوع پرداخته شده و دقت نظر جدی داشت.

وی افزود: موضوع ایمنی آب و سلامت آب دو مقوله جداست که باید همواره در راستای ایمنی آب با توجه به بروز خطر بیوتروریست کوشید و از آن مراقبت کرد.

محمدرضا طلایی مدیرکل جهادکشاورزی استان قم نیز در این جلسه به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب اشاره کرد و گفت: هیچ کشت صورت گرفته در استان قم با آبیاری مستقیم فاضلاب نیست و نظارت ها به صورت دقیق در این زمینه انجام می شود.

وی بیان داشت: در خصوص محصولات جالیزی و صیفی که بیشترین مشکل را داریم، اطمینان خاطر می دهیم که آبیاری مستقیم از طریق فاضلاب انجام نمی شود و در صورت تخلف قطعا پیگیری و زمین کشاورزی شخم زده می شود.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: یکی از موضوعات در خصوص ایمنی آب، حفاظت و ایمنی از آب قبل از ورود به سد است که باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق صورت گرفته و مسئولان مربوطه نظارت دقیق داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع بیوترویست تهدیدهایی همواره وجود دارد که از این رو باید حساسیت کار را ارتقا داده تا شاهد ایمنی و امنیت هر چه بیشتر آب، همانند همیشه باشیم.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه گفت: بازدیدی از سرشاخه های ذر انجام شده و مشکلاتی که در این زمینه بود نیز به مسئولان گوشزد کرده ایم.

وی گفت: پیشنهاد می شود کمیته ای به ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و دبیری شرکت آب و فاضلاب استان قم تشکیل شود تا بتوانیم همواره در راستای ایمنی و سلامت آب بکوشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز