رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

توسعه زیرساخت های درمانی قم/راه اندازی دو بیمارستان جدید تا چند ماه آینده در قم/تشکیل پرونده سلامت برای ۷۰ درصد از همشهریان

۱۳۹۶/۰۶/۰۳ - ۱۱:۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۴۵۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به توسعه زیرساخت های درمانی در قم گفت: تا چند ماه آینده دو بیمارستان در استان قم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در مراسم روز پزشک که با حضور استاندار، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمع عظیمی از پزشکان استان در مجمع فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: وجود پزشکان متخصص و با سابقه در استان قم موجب شده که در بسیاری از موارد تشخیصی درمانی و همچنین بهداشتی موفق بوده و نه تنها نیاز به اعزام بیمار به تهران بسیار کاهش یافته بلکه بسیاری از بیماران از شهرهای دور و نزدیک و حتی مسلمانان دیگر کشورها همچون عراق و آذربایجان نیز به منظور مداوا به قم مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: با توسعه و تجهیز بیمارستان ها، در آینده نزدیک ، قم یکی از مراکز توریسم درمانی کشور خواهد بود.

وی عنوان داشت: مهمترین رخداد در حوزه سلامت طی چهار سال گذشته در قم بهبود و توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی و آموزشی بوده که این رسالت مهم تا تکمیل زیرساخت ها مطابق شان و جایگاه قم مقدس در این دوره ادامه خواهد یافت.

دکتر ایرانی خواه ادامه داد: علاوه بر این موارد بیمارستان 172 تخت خوابی شهدا در منطقه نیروگاه و بیمارستان 220 تخت خوابی امیرالمومنین علی(ع) نیز در آینده نه چندان دور به بهره برداری می رسد که در کنار راه اندازی بیمارستان 350 تخت خوابی فرقانی، تحولی عظیم در توسعه زیرساخت های درمانی قم به شمار می رود. بیمارستان هزار تختخواب خاتم نیز در دست احداث است و بر اساس قول و قرار پیمانکار تا دوسال آینده مراحل اصلی احداث تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به موضوع طب سنتی اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی مشکلات به وجود آمده در این عرصه و مداخلات افراد و گروه های فاقد صلاحیت حرفه ای و قانونی در این عرصه مهم که دخالت در سلامتی و حیات انسان هاست، دانشگاه های علوم پزشکی با هدایت و رهبری  وزارت بهداشت وارد عرصه شده و طب سنتی را بر پایه موازین علمی احیا و تبیین کرده است.

وی اظهار داشت: چند سالی است دانشکده طب سنتی در قم و چندین دانشگاه دیگر دایر شده و علاوه بر تربیت متخصص طب سنتی، در حال حاضر متخصصین طب سنتی در سلامتکده ها و کلینیک های تخصصی در کنار اطباء طب نوین بیماران را مداوا می کنند.

دکتر ایرانی خواه به برنامه های آتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه برنامه های گسترده ای دارد که در راس آن بر اساس برنامه ششم توسعه، توجه به نظام ارجاع خواهد بود، بر اساس این سیاستگذاری سکان اصلی و فرماندهی اصلی نظام سلامت به دست پزشکان برجسته عمومی است که این امر جز با تعامل و افزایش ارتباطات علمی بین پزشکان رشته های مختلف و پزشکان حاذق عمومی محقق نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این سیاست در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی و کاهش هزینه ها موثر است و جزو سیاست های کلان وزارت بهداشت به شمار می رود.

دکتر ایرانی خواه به مسائل بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و راه اندازی مراکز بهداشتی، 70 درصد پرونده های سلامت همشهریان در استان قم تشکیل شده و این امر موجب تسهیل در اجرای سیستم ارجاع می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز