معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد

ضرورت آمادگی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در قم

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۱۰:۵۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۱۴۹۲
ضرورت آمادگی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در قم
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: باید در استان برای پذیرایی و اسکان زائرین از کشورها و استان‌های مختلف در هنگام بازگشت از مراسم اربعین آمادگی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور در جلسه ستاد اربعین حسینی استان قم که در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، با اشاره به ضرورت اعزام سریع تر امکانات موکب‌های قم به مرز مهران اظهار کرد: باید این امکانات از ابتدای ماه محرم اعزام شود تا برای انتقال امکانات مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: زائرین اربعین در هنگام عبور از استان قم در استان توقف دارند و باید برای اسکان و پذیرایی از آن‌ها برنامه ریزی داشته باشیم، همچنین باید به دنبال پررنگ تر کردن مراسم اربعین در عراق باشیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید در استان برای پذیرایی و اسکان زائرین از کشورها و استان‌های مختلف در هنگام بازگشت از مراسم اربعین آمادگی داشته باشیم، همچنین جلسات پرباری را با وزیر کشور عراق داشتیم و امیدوارم مشکلاتی را در برنامه اربعین نداشته باشیم.

عالی پور با اشاره به ضرورت برگزاری منظم جلسات ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: جلسات این ستاد باید هر دو هفته یک بار برگزار شود، همچنین باید به دنبال مکان برای مقر استان قم در مرز مهران و شهرهای نجف، کربلا و کاظمین باشیم.

وی ادامه داد: باید برای اعزام قطار از استان قم به عراق در ایام زیارت اربعین تلاش کنیم تا زائرین از این طریق به زیارت اربعین بروند، انتقال زائرین به اربعین با قطار فواید زیادی دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در قشر اصناف روحیه تکریم زائرین اهل‌بیت(ع) وجود دارد و بسیاری از موکب‌های قم در مراسم اربعین توسط اصناف ایجاد می‌شود، فعالیت‌های موکب‌های استان قم باید توسط صدا و سیمای مرکز قم منعکس شود.

عالی پور با اشاره به ضرورت توجه موکب‌های استان قم به مسائل فرهنگی اظهار کرد: سال گذشته روحانیون زیادی از استان به اربعین اعزام شدند و هر چه حضور روحانیون در این مراسم پررنگ تر باشد، آسیب‌های فرهنگی کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری قم هم باید در داخل مرز مهران و هم در داخل عراق خدمت رسانی کند، همچنین پیشنهاد می‌کنم که در هر کدام از موکب‌های استان، دو روحانی به صورت ثابت مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: اعزام هنرمندان و خبرنگاران به مراسم زیارت اربعین را باید پیگیری کنیم، باید نگاه فرهنگی در مراسم اربعین تقویت شود و باید از تمام ظرفیت هنرهای تجسمی و سمعی بصری در این زمینه استفاده کنیم.

عالی پور با اشاره به صدور ویزای عراق در قم اظهار کرد: این ویزا برای مردم شهر قم و تعدادی از شهرهای اطراف در شهر قم صادر می‌شود و باید تمهیدات لازم در این زمینه پیش بینی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور اتوبوس‌های زائرین ایرانی و خارجی در داخل شهر قم ممنوع است و باید جلوی ورود این اتوبوس‌ها به داخل شهر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز