همزمان با روز دوازدهم ماه محرم

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی استان قم برگزار شد

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۷:۴۹:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۳۷۸
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی استان قم برگزار شد
اجتماع بزرگ عزاداران حسینی استان قم با نام «حماسه حسینی، قیام خمینی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی استان قم در سالروز آغاز قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342 که مصادف با 12  محرم‌ الحرام بود با نام «حماسه حسینی، قیام خمینی» با حضور اقشار مختلف مردم در میدان روح الله در مجاورت بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد.

استاندار قم، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندهان انتظامی و نظامی قم و همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی خمینی در این مراسم حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی نظری منفرد به‌عنوان سخنران مراسم حماسه حسینی، قیام خمینی با اشاره به ویژگی‌های این مراسم گفت: مراسم حماسه حسینی، قیام خمینی همراه با بصیرت حسینی و روح انقلابی است و امیدوارم عظمت این مراسم سال به سال افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: همه باید برای اعتلای نام عاشورا و فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین(ع) در جامعه تلاش کنیم، امام خمینی(ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و واقعا هم این گونه است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مراسم حماسه حسینی، قیام خمینی به همت یادگار امام راحل برگزار شده است و امیدوارم که شاهد حضور  گسترده جوانان در چنین مراسم‌هایی باشم، باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گسترش پیدا کند و برای پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

در ادامه مراسم حماسه حسینی، قیام خمینی عباس حیدرزاده، نزار قطری، علی انسانی و نریمان پناهی به مداحی در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) پرداختند، همچنین استاد علی مجاهدی شاعر برجسته آئینی کشور در این مراسم، شعر خواند.

شایان ذکر است ده‌ها هیأت عزاداری از مناطق مختلف شهر و استان قم به‌صورت خودجوش در مراسم حماسه حسینی، قیام خمینی شرکت کردند تا یاد و خاطره نهضت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) را زنده نگهدارند.

نظر شما