معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

روزانه ۲ میلیون سفر درون شهری در قم انجام می‌شود

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۹:۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۳۰۸۳۷
روزانه ۲ میلیون سفر درون شهری در قم انجام می‌شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سبد 1.5 میلیون تا دو میلیون سفر را به صورت روزانه در شهر قم داریم و این سفرها توسط وسایل مختلف همچون اتوبوس و تاکسی اداره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان در جلسه‌ای با مدیران شرکت‌های خصوصی حمل و نقل شهر قم با اشاره به راهبرد سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: به دنبال واگذاری ماموریت‌های این سازمان به بخش خصوصی هستیم و باید شرکت‌های خصوصی وارد بحث‌های کلان در سازمان تاکسیرانی شهر قم شوند.

وی ادامه داد: سبد 1.5 میلیون تا دو میلیون سفر را به صورت روزانه در شهر قم داریم و این سفرها توسط وسایل مختلف همچون اتوبوس و تاکسی اداره می‌شود. بازار حمل و نقل در شهر قم یک بازار رقابتی است و مسئله رقابت با حضور شبکه‌های موبایلی محسوس تر شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم افزود: شهر قم جزو نخستین شهرهایی بود که کار رتبه بندی شرکت‌های حمل و نقل در آن صورت گرفت، با واگذاری بسیاری از ماموریت‌های سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی این سازمان باید به دنبال انجام مطالعات کلان در زمینه حمل و نقل و نیز افزایش نظارت‌ها بر شرکت‌های حمل و نقل برود.

ذاکریان با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل در شهر قم اظهار کرد: با نوسازی صورت گرفته سن این ناوگان از حدود 10 سال به پنج سال رسید، البته تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سود 16 درصد است، در حالی که پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار با سود هشت درصد در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم جلوی تکنولوژی را بگیریم، ولی ما باید حداکثر بهره را از آن ببریم. فضای حمل و نقل در شهر قم یک فضای رقابتی است و باید شرکت‌های خصوصی برای مقابله با شرکت‌های حمل و نقلی موبایلی، خودشان را تقویت کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم افزود: جلساتی در خصوص فعالیت‌ها شرکت‌های حمل و نقل موبایلی با دستگاه قضایی و مدیران استان قم برگزار شده تا فعالیت این شرکت‌ها به صورت قانونی باشد، البته در مقابل باید شرکت‌های خصوصی حمل و نقل استان قم قیمت رقابتی به مردم ارائه بدهند، اگر خودمان خدمات مناسب را ندهیم، دیگران جای ما را می‌گیرند.

ذاکریان با اشاره به ضرورت ارائه قیمت رقابتی توسط شرکت‌های خصوصی حمل و نقل در شهر قم اظهار کرد: این شرکت‌ها می‌توانند با کم کردن قیمت‌های خود مسافران بیشتری را به سوی خود جذب کنند و سهم بیشتری را از بازار حمل و نقل در شهر قم به خود اختصاص بدهند، این مساله تنها با ارائه خدمات بهتر در بازار رقابتی ممکن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز