آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد

نظر امام حسین(ع) به زائرانش/نظام اسلامی رشحه‌ای از انقلاب امام حسین (ع) است

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۱۳:۰۱:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۹۳۲
نظر امام حسین(ع) به زائرانش/نظام اسلامی رشحه‌ای از انقلاب امام حسین (ع) است
استاد حوزه علمیه قم گفت: خوشا به حال آنهایی که موفق به پیاده‌روی اربعین هستند، این پیاده‌روی‌ها واقعاً باید قلوب ما را به ابا عبدالله الحسین(ع) هر چه بیشتر نزدیک کند، هر چه بیشتر ارتباط بین این قلوب ظاهری و خودِ امام حسین علیه السلام پیدا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله فاضل لنکرانی در درس خارج اصول خود گفت: بنده این روایت را امسال در این دهه محرم دیدم و برای بعضی از اهل منبر هم نقل کردم و گفتند ما ندیده بودیم عبارت را، روایتی است که در امالی مرحوم صدوق آمده که إن الحسین علیه السلام لینظر إلی زوّاره، خود امام حسین علیه السلام به زائرش نظر می‌کند و إنه یستغفر لمن یبکیه هر کسی که برای امام حسین اشک بریزد اول کسی که به او نگاه می‌کند و برایش استغفار می‌کند خود امام حسین علیه السلام است و عجیب دنباله‌ی روایت است و آن اینکه امام حسین از آباء خودش، پیامبر، امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا صلوات الله علیهم اجمعین می‌خواهد و می‌گوید همان طوری که من برای زائر خودم استغفار کردم شما هم برای گریه کنِ من و زائر من استغفار کن که این روایت دلالت بر این دارد که استغفار آنها یک مرتبه‌‌ی بالاتری را برای این زائر ثابت می‌کند و الا خود امام حسین وقتی استغفار می‌کند خدا همه‌‌ی گناهانش را مسلم می‌بخشد و دیگر چه باقی می‌ماند که پیامبر هم استغفار کند؟

وی بیان داشت: ‌حالا بخواهیم بحث کنیم در مورد این روایت، این نکته بسیار جالب است که استغفار همه‌ی اینها هر کدام جزء العله می‌شود برای غفران الهی؟ یا هر کدام تمام العله است برای غفران الهی؟ قطعاً تمام العله است، مگر می‌شود امام حسین علیه السلام برای کسی استغفار کند و خدا بگوید من بخشی از گناهان او را بخشیدم، نه! استغفار هر کدام تمام العله است ولی هر کدام یک مرتبه‌ای از مراتب استغفار را برای این انسان شامل می‌شود از حیث آثار و نتایج، از حیث تقرّب به خدا، آن استغفاری که پیامبر برای یک انسان می‌کند اعلی درجه‌ی استغفار است، این انسان را از هر جهت مقرّب الی الله قرار می‌دهد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: امیدوارم که ان شاء الله عنایات امام حسین علیه السلام شامل زائرین، عزاداران، گریه کنندگان، شامل همه‌ی شیعه، کشور ما، نظام اسلامی ما که واقعاً در رأس دعاهایمان باید حفظ این نظام اسلامی باشد، در رأس دعاهایمان تقویت انقلاب باشد،‌در رأس دعاهایمان این باشد که هر روز بنیانهای این نظام در ایران و خارج ایران قوی‌تر بشود، این بزرگترین دعای زائر امام حسین در اربعین باید باشد، این نظام ما رشحه‌ای از انقلاب امام حسین علیه السلام است، اگر خدایی نکرده ضعف و فطوری بخواهد در آن به وجود بیاید ما جواب امام حسین را در قیامت نداریم بدهیم! نه فقط جواب شهدای خودمان را نداریم بدهیم، نه فقط جواب شهدایی مثل حججی‌ها که به فرموده رهبر معظم انقلاب واقعاً حجّتی برای همه ما شدند، نه فقط جواب اینها را نداریم بدهیم بلکه جواب خود امام حسین علیه السلام را در قیامت نداریم بدهیم، هر چه بیشتر برای حفظ این انقلاب، برای محفوظ ماندنش از آفات، از دشمنی‌ها که دشمنی‌ها دارد به اعلی درجه می‌رسد و روز به روز بیشتر هم می‌شود ان شاء‌الله به برکت این راهپیمایی عظمت انقلاب ما، عظمت ملت ایران، روز به روز در دنیا بیشتر بشود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز