موکب اهالی قم المقدسه از ۵۰۰۰ زائر اربعین حسینی میزبانی می کند

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۱۵:۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۳۲۳۵۱
موکب اهالی قم المقدسه از ۵۰۰۰ زائر اربعین حسینی میزبانی می کند
عضو هیئت امنای موکب اهالی قم المقدسه از میزبانی و پذیرایی 5000 نفر زائر اربعین در زمان پیک کار و دو روز منتهی به اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی موکب اهالی قم المقدسه، حاج حسین خلج با بیان اینکه مکان برپایی موکب در اربعین 96 همان مکان سال گذشته می باشد که با توجه به خدماتی که سال گذشته ارائه شد فضای بیشتری را در اختیار موکب اهالی قم قرار دادند.

وی با اینکه اولین گروه خادمین حسینی 27 محرم به کربلا معلی اعزام شدند اظهار کرد: بیش از 200 نفر خادمان موکب اهالی قم هر سه روز یکبار به صورت زمینی برای خدمت به زائرین اربعین حسینی به عراق آمده اند.

خلج با اشاره به اینکه پذیرش زائرین نیز از صبح چهارشنبه 8 روز مانده به اربعین آغاز شده است تأکید کرد: برای اسکان برادران 9 خیمه به ابعاد 12 در 12 و برای خواهران نیز 3 خیمه 14 در 16 آماده سازی شده است و به ازای هر نفر نیز دو پتو و یک بالشت به زائرین برای استراحت داده شده است.

وی تأکید کرد: حسینیه بزرگ امام خامنه ای با مساحت بیش از 900 متر جهت اقامه نماز و برگزاری مراسم های فرهنگی ـ مذهبی و خواندن زیارت اربعین پذیرای زائرین خواهد بود و در زمان پیک کار نیز بعنوان استراحتگاه موقت استفاده می شود.

عضو هیئت امنای موکب اهالی قم المقدسه با بیان اینکه آشپزخانه موکب با حضور آشپزهای حرفه ای در هر وعده صبحانه، نهار و شام 25 درصد بیش از پذیرش زائر پخت غذا دارد، گفت: پخت غذای مواکب دیگر نیز تا حد توان قبول می کنیم تا دیگر زائرین نیز از این ظرفیت ایجاد شده بهره مند گردند.

 

نظر شما