قم در روز اربعین حسینی(ع) به سوگ نشست

۱۳۹۶/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۴۹۸۹
قم در روز اربعین حسینی(ع) به سوگ نشست
همزمان با بیستم ماه صفر و سالروز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، عزاداران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بیوت مراجع عظام تقلید و سایر اماکن مذهبی قم با اجرای برنامه های عزاداری به سوگ نشسته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از صبح امروز در دسته های سینه زنی و زنجیرزنی حرکت خود را از نقطه های مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز کرده اند و در غم جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.

پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س)، خیابان ها و میدان ها و حضور هیات های سینه زن و زنجیر زن سیاه پوش بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از عشق به سید و سالار شهیدان در قم ایجاد کرده و ندای سوزناک «یاحسین ما را نیز به کربلا برسان» جاماندگان اربعین حسینی، اشک را از دیدگان عزاداران جاری ساخته است. 

حضور دسته های عزاداری از نقاط مختلف کشور نیز بر شکوه آیین اربعین حسینی در قم افزوده است و سوگواران ندای «یا حسین» و «یا مظلوم دشت کربلا» را در فضای این شهر طنین انداز کرده اند.

حرم حضرت معصومه(س) با اجرای برنامه های مختلف سوگواری و سخنرانی، میزبان دلسوختگان مکتب اهل بیت(ع) است که از اقصی نقاط جهان اسلام به این شهر آمده اند تا در این فضای ملکوتی، اشک ماتم بریزند.

عزادارانی که از شرکت در پیاده روی عظیم کربلا جا مانده اند آمده اند تا دل های شکسته خویش را به مضجع شریف این بانوی آب و آیینه گره بزنند و غبار دل را با فضای معنوی این حرم مطهر بتکانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز