خرید یک میلیون اصله درخت و نهال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در قم

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۹:۰۶:۴۳
کد خبر: ۶۳۵۸۵۳
خرید یک میلیون اصله درخت و نهال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از خرید یک میلیون اصله درخت و نهال با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با تاکید بر اینکه در روند بررسی فنی گیاهان سطح شهر به دنبال گیاهان کوچک نیستیم اظهار داشت: از همین رو عمدتاً تمامی نهال‌ها و گیاهانی انتخاب می‌شوند که ظاهر درخت چهار تا ۶ سال دارند.

وی اذعان کرد: با توجه به توسعه شهر به تناسب توقع و انتظار شهروندان، توان نگهداری از فضای سبز هم بالا رفته است از همین رو برای سرعت حصول نتیجه باید حداقل خسارات و خشک شدگی گیاه را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه انتخاب نهال‌های قوی و با سن بالاتر برای فضای سبز شهری در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: در گونه‌های گیاهی انتخابی عمدتاً توت، کاج، نارون و گونه‌هایی از این نوع است که در سطح شهر کاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عمدتاً گیاهان مقاوم و کم آب با حداقل لطمات از آفات برای نگهداری مناسب تر هستند از خرید بیش از ۱۰ میلیارد تومان درخت و نهال از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار بابت خرید بیش از یک میلیون اصله نهال، درخت و درختچه بوده و در این بین تهیه گیاهان علفی در اولویت نبوده است.

جوادیان اضافه کرد: نظارت این سازمان در روند کاشت مستمر است چون این عرصه متعلق به شهروندان است تمام تلاش‌ها و خدمات بدون همکاری مردم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد از همین رو حضور شهروندان می‌تواند مکمل اقدامات صورت گرفته باشد.

نظر شما