رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

کوچک کردن بدنه کمیته امداد/ ۹۰۰ هزار نفر حامی ایتام در کشور هستند

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۲:۳۱:۲۵
کد خبر: ۶۴۳۶۴۸
کوچک کردن بدنه کمیته امداد/ ۹۰۰ هزار نفر حامی ایتام در کشور هستند
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)با بیان اینکه بدنه کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال چابک سازی و کوچک شدن است و هزینه‌های اداری این نهاد در حال کم شدن است، بیان کرد: در کمیته امداد طی سه سال اخیر 20 درصد هزینه‌های اداری کاهش یافته، ولی از سوی دیگر کیفیت کار مددکاری در این مدت بهتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تکیه گاه کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: تکیه این کمیته به مردم است، اما سه قوه همچون دولت باید وظیفه خودشان را در قبال کمیته امداد انجام بدهند.

وی با بیان اینکه بدنه کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال چابک سازی و کوچک شدن است و هزینه‌های اداری این نهاد در حال کم شدن است، بیان کرد: در کمیته امداد طی سه سال اخیر 20 درصد هزینه‌های اداری کاهش یافته، ولی از سوی دیگر کیفیت کار مددکاری در این مدت بهتر شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: مددجویان زیر پوشش بیمه تکمیلی و بیمه حوادث قرار گرفتند، همچنین 250 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی شدند. یک میلیون زن سرپرست خانوار و یک و نیم میلیون سالمند مددجوی کمیته امداد هستند و 90 هزار نفر کودک زیر 6 سال زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

فتاح با اشاره به تعداد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد در استان قم اظهار کرد: در این استان 15 هزار خانوار زیرپوشش این کمیته هستند.

وی در خصوص حامیان ایتام بیان کرد: 900 هزار نفر حامی ایتام در کشور هستند که هر کدام از آن‌ها ماهیانه به صورت میانگین 140 هزار تومان به ازای هر یتیم پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال شاغل کردن مددجویان کمیته امداد هستیم، اضافه کرد: سال گذشته 10 درصد از تعداد مددجویان کمیته امداد کاهش یافت، همچنین در کمیته امداد صندوق قرض الحسنه ولایت را افتتاح کردیم تا با استفاده از این صندوق وام‌های خرد را به مددجویان پرداخت کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد، بلکه این نهاد برای خودکفا کردن مددجویان تلاش می‌کند و فقر در جای دیگر تولید می‌شود.

فتاح با اشاره به اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: هدف این کمیته فقرزدایی است و وفاق ملی برای کمک به کمیته امداد در کشور به وجود آمده است؛ هماهنگی خوبی با موسسات خیریه داریم و آن‌ها را مزاحم نمی‌دانیم.

وی کمیته امداد شفاف عمل می‌کند تا مردم به آن اعتماد داشته باشند ادامه داد: تمام کمک‌های مردمی به کمیته امداد به نیازمندان می‌رسد و هزینه کارمندان کمیته امداد از طریق دولت تامین می‌شود. باید از روش‌های الکترونیکی برای جمع آوری کمک‌ها استفاده کرد چرا که روش‌های سنتی پرهزینه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در شهر قم طرح مددکاری اسلامی به راه افتاده است و این طرح، یک طرح نمونه است. به دنبال پیاده سازی طرح مددکاری اسلامی در کشور هستیم و در این راستا جلساتی را با حوزه علمیه داشتیم. همچنین اداره زنان در کمیته امداد خمینی(ره) استان قم تشکیل شده و در صورت موفقیت این اداره، آن را در کشور گسترش می‌دهیم.

نظر شما