سیدرضا طباطبایی

رگه هایی از تحول در نظام اداری ایران در دولت دوازدهم

۱۳۹۶/۰۹/۱۶ - ۱۴:۳۰:۵۳
کد خبر: ۶۴۶۲۹۴
رگه هایی از تحول در نظام اداری ایران در دولت دوازدهم
روز دوشنبه مورخ13 آذرماه 96 آگهی دعوت به همکاری جالبی در صفحه اول روزنامه اطلاعات نظر اینجانب را به خود جلب کرد و البته شاید نظر خیلی از خوانندگان این آگهی را.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در مطلب سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و سرپرست دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری قم آمده است:

ماجرا ازاین قرار است که وزارت نیرو در اقدامی بی سابقه و البته ابتکاری، انتصاب مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه را در قالب فراخوان عمومی منتشر و از علاقه مندان و واجدین شرایط درخواست همکاری کرده است. در بخشی از اطلاعیه وزارت نیرو آمده است: 'در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نیرو دردولت دوازدهم، این وزارت از افراد واجد شرایط و علاقمند به همکاری در سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دعوت به همکاری می‌نماید'.

فارغ از مباحث سیاسی، کار این وزارتخانه، اقدامی ستودنی و جالب و بیانگر شناخت درست مسئولان این مجموعه به ویژه شخص وزیر از جایگاه مهم روابط عمومی و نقش خطیر آن در پیشبرد اهداف سازمانی است. در عصری که از روابط عمومی به عنوان قلب تپنده ، چشم بینا، زبان گویا، گوش شنوا و وکیل مدافع سازمان و یا آئینه تمام نمای انتطارات و مطالبات و تابلو زیبایی های سازمانی یاد می شود و از نگاه بسیاری از کارشناسان، روابط عمومی فلسفه مدیریت بوده و موفقیت هر مدیریتی را باید در روابط عمومی آن جستجو کرد، همگی این واژه ها و جملات مهر تأییدی بر اقدام مسؤلان وزارت نیرو بوده و باید آن را ستود. بدون شک گسترش روزافزون ارتباطات و ظهور و بروز شبکه های اجتماعی از یک سو، همراه با افزایش نفوذ و قدرت تاثیرگذاری رسانه ها بر زندگی مردم، روابط عمومی را به یک نیاز اجتناب ناپذیر و حیاتی جامعه کنونی تبدیل کرده است. واقعیتی که موجب شده تا سازمان ها امروزه از روابط عمومی به عنوان مهمترین رکن توفیقات و شکوفایی و نوآوری و بستری برای جلب مشارکت مخاطبین استفاده کنند. از طرفی نهاد مدنی روابط عمومی برای اثبات شایستگی ها و ایفای مؤثر رسالت های خود در گذر زمان و اثر گذاری بیشتر، بیش از پیش نیازمند تغییر نوع نگاه و نگرش بوده و شاید این گونه اقدامات نشانه خوبی برای این تغییرات بنیادین و البته جوانه هایی از حرکت به سمت تغییر و تحول در نظام اداری کشور که جرقه آن در دولت دوازدهم زده شده باشد و امیدواریم در سایه توجه و حمایت های مدیران ارشد خصوصاً سازمان امور اداری و استخدامی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی از این حرکت تحول آفرین، زمینه برخورداری از یک روابط عمومی فعال، پویا، پاسخگو و تقویت کننده اعتماد عمومی به عنوان یکی از سرمایه های مهم اجتماعی و برآمده از نیازهای جامعه فراهم شود.

سرپرست دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری قم

 

نظر شما