مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم:

عملیات احداث موزه دفاع مقدس قم تاکنون سه بارمتوقف شده است

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۵:۰۶
کد خبر: ۶۴۷۱۹۴
عملیات احداث موزه دفاع مقدس قم تاکنون سه بارمتوقف شده است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: کلنگ احداث این مجموعه شهریور سال ۹۱ به زمین زده شد و طبق برنامه ریزی قرار بود این پروژه سال ۹۲ به اتمام برسد اما به دلیل مشکلات مالی هنوز تمام نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حسینی در بازدید نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از روند احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم گفت: این طرح جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم بوده که در حال احداث است.

وی عنوان داشت: در آن سفر بیش از 180 میلیارد ریال برای احداث موزه مصوب شد که در حال حاضر حدود 100 میلیارد ریال آن محقق شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: کلنگ احداث این مجموعه شهریور سال 91 به زمین زده شد و طبق برنامه ریزی قرار بود این پروژه سال 92 به اتمام برسد اما به دلیل مشکلات مالی هنوز تمام نشده است.

حسینی گفت: متاسفانه عملیات اجرایی این طرح تاکنون سه مرحله متوقف شده است و در شرایط فعلی نیز اگر در اسرع وقت 10 میلیارد ریال به آن تزریق نشود احتمال توقف مجدد آن وجود دارد.

وی گفت: تا سال 92 که قرار بود پروژه به اتمام برسد، تنها 10 درصد پروژه پیشرفت داشت اما با پیگیری های صورت گرفت هم اکنون سازه آن تقریبا تمام است و تاسیسات زیربنایی نیز حدود 86 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم بیان داشت: در این مجموعه سالن همایش و آمفی تئاتر نیز در نظر گرفته شده که تا پایان دی ماه آماده می شود و امیدواریم بتوانیم تا هفته دفاع مقدس سال آینده این مجموعه فرهنگی را در اختیار مردم قرار دهیم.

حسینی گفت: در این مجموعه کارگروه فنی منهدسی با محوریت معاونت عمرانی استاندار تشکیل شده و قرار است تمامی نیازمندی های فرهنگی شهر در قالب یک بوستان فرهنگی در این مجموعه دیده شود.

وی تصریح کرد: کل مساحت این موزه 30 هکتار است که 25 هکتار آن برای شهرداری و پنج هکتار نیز متعلق به بنیاد حفظ آثار است که شهرداری قرار است بوستان خضرنبی را نیز در این مجموعه دایر کند.

نظر شما