معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

برگزاری ۳۳۰ برنامه در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۷:۱۳
کد خبر: ۶۴۷۱۹۷
برگزاری ۳۳۰ برنامه در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: 330 برنامه در بخش‌های مختلف برای سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم تعریف شده است و تمام خادمان آستان برای اجرای این برنامه‌ها آمادگی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین صفر فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم اظهار کرد: در سال 201 هجری قمری کاروانی از اهل‌بیت(ع) با حضور حضرت معصومه(س) از مدینه به سمت ایران حرکت کرد.

وی ادامه داد: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران آثار و برکات زیادی داشت، به برکت وجود کریمه اهل‌بیت(س) حوزه علمیه در شهر قم شکل گرفت، همچنین با این هجرت روحیه عبادت، اخلاق، ایثار و زمینه سازی برای وقف و نذر و ایجاد مراکز عبادی و ساخت مسجد و رواق در شهر قم گسترش پیدا کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران یک حرکت احساسی صرف نبود، بلکه این بانوی بزرگوار برای دفاع از امام رضا(ع) و مبارزه با مامون به ایران هجرت کرد، انس مردم با قرآن و عترت از برکات هجرت حضرت معصومه(س) به قم بود.

فلاحی با اشاره به ثواب زیارت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمود هر کسی که فرزندان من را زیارت کند، مثل این است که مرا زیارت کرده است، در طول تاریخ شاهد بودیم که علاوه بر شیعیان، علمای اهل سنت از مناطق مختلف به زیارت حرم حضرت معصومه(س) آمدند.

وی ادامه داد: مزار حضرت معصومه(س) از سال 201 هجری قمری تاکنون همیشه زیارتگاهی برای علما، بزرگان، پادشاهان و اقشار مختلف مردم بوده است، این مزار پایگاه انقلاب اسلامی بود، حضرت معصومه(س) یک الگو برای بانوان جامعه است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: 330 برنامه در بخش‌های مختلف برای سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم تعریف شده است و تمام خادمان برای اجرای این برنامه‌ها آمادگی دارند، بیش از هزار و 500 خادم به صورت شبانه روزی در ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به زائرین خدمت رسانی می‌کنند.

فلاحی با اشاره به مراسم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم اظهار کرد: مراسمی به این مناسبت در روز دوشنبه 20 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کاروان مردمی استقبال از حضرت معصومه(س) در شهر قم حرکت خواهد کرد، این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم است و در طول مسیر ایستگاه‌های صلواتی برپا می‌شود و طلاب خارجی از کشورهای مختلف در این کاروان شرکت می‌کنند، گلباران هوایی مسیر حرکت کاروان را با همکاری جمعیت هلال احمر در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: محفل شعر آیینی در سوگ کریمه در روز پنج شنبه 30 آذرماه با حضور اساتید و شاعران آیینی کشور در پژوهشکده علامه طباطبایی شهر قم برگزار می‌شود، سخنران این مراسم آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

فلاحی با اشاره به طرح زائر اولی‌های حضرت معصومه(س) در ایام سالروز ورود این بانوی بزرگوار گفت: پنج هزار نفر از خواهران و برادرانی در این ایام برای نخستین بار طعم خوش زیارت حضرت معصومه(س) و حضور در این بارگاه نورانی را تجربه می‌کنند، این برنامه از سوی موسسه حضرت خدیجه(س) برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، سه مجموعه نمایشگاهی با موضوع آیین‌های حرم حضرت معصومه(س)، سیره زندگی این بانوی بزرگوار و کرامات حضرت معصومه(س) در کلام بزرگان در شهر قم برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز