استاندار قم مطرح کرد :

ضرورت برنامه ریزی برای افزایش صادرات استان قم

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۷:۳۸:۰۸
کد خبر: ۶۴۷۲۰۱
ضرورت برنامه ریزی برای افزایش صادرات استان قم
استاندار قم گفت: با تقویت بخش صادرات مشکلات بخش تولید کاهش پیدا می‌کند و باید به دنبال افزایش صادرات استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات گمرکی تولیدکنندگان استان اظهار کرد: برای حل مشکلات گمرکی این تولیدکنندگان در منطقه سلفچگان پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید پیشنهاد‌های تولیدکنندگان به صورت مشخص در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت ارائه شود، همچنین قوانین در بخش حاکمیتی نباید هزینه اضافی بر دوش تولیدکنندگان بگذارد، شاهد هستیم که هزینه نظارت استاندارد از بخش تولید گرفته می‌شود، نمایندگان مجلس باید قوانین را در این زمینه تصحیح کنند.

استاندار قم افزود: افزایش هزینه تمام شده برای تولید کالا برای صادرکنندگان استان مشکل به وجود آورده، بازار اصلی برای صادرات کالاهای قمی، بازار عراق است و باید مشکلات در زمینه صادرات کالاهای استان به عراق رفع شود، باید پیگیری در این زمینه در سطح ملی صورت بگیرد.

صادقی، تقویت صادرات را موجب رشد بخش اقتصاد دانست و تصریح کرد: با تقویت بخش صادرات مشکلات بخش تولید کاهش پیدا می‌کند و باید به دنبال افزایش صادرات استان قم باشیم.

حسن آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت کاهش هزینه تولید در کشور اظهار کرد: روز به روز هزینه تولید در کشور افزایش پیدا می‌کند و این مساله کاهش صادرات ایران را به دنبال دارد، باید کمیته ای برای کاهش هزینه تولید کالا در کشور به وجود بیاید.

غلامحسین اللهیاری عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در بخش پایانی جلسه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به تولیدکنندگان کمک کنند، زمانی که صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌شود، نشان دهنده این است که وضعیت بخش تولید بحرانی است، هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به دنبال گرفتن پول از تولیدکننده هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز