عضو شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد

ضرورت توجه پژوهشگران به حل مشکلات اجتماعی کشور

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۳:۳۲:۲۹
کد خبر: ۶۴۷۴۷۲
ضرورت توجه پژوهشگران به حل مشکلات اجتماعی کشور
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مشکلات اجتماعی زیادی در کشور داریم و باید تحقیقات را به حل این مشکلات و جلوگیری از آن هدایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمد غروی ظهر امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) نسبت به سعادت و هدایت مردم دلسوز بود، رسول اکرم(ص) می‌خواست که انسان‌ها به کمال خودشان برسند، پیامبر(ص) جایگاه والایی در برپایی ارزش‌ها داشت.

وی ادامه داد: تعالیم رسول اکرم(ص)، تعالیم ارزشمندی بود و اخلاق خوش پیامبر(ص) موجب گسترش اسلام در جهان شد، شجاعت رسول اکرم(ص) نمونه بود و هیچ گاه مطلبی برخلاف واقع توسط پیامبر(ص) بیان نشد و زندگی رسول اکرم(ص) آمیخته با کرامت بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مردم پس از شناخت رسول اکرم(ص) شیفته اخلاق او می‌شدند، باید مدیران براساس شیوه پیامبر(ص) رفتار کنند، اگر خودمان را منتسب به رسول اکرم(ص) می‌دانیم، باید سبک زندگی ما براساس سبک زندگی رسول اکرم(ص) باشد.

آیت‌الله غروی با اشاره به ویژگی‌های ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: آن‌ها مقام عصمت داشتند، اما با این وجود در مسائل اجتماعی با دیگران مشورت می‌کردند، براین اساس اگر کسی ما را نقد کرد، باید از او تشکر کنیم.

وی ادامه داد: از خصوصیات دین اسلام این است که با علم برخورد فعال دارد، برخورد اسلام با علم منفعلانه نیست، براین اساس نباید سخنان دیگران را به صورت کامل کنار بگذاریم، بلکه باید پژوهشگرانه با مساله برخورد کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مشکلات اجتماعی زیادی در کشور داریم، باید تحقیقات را به حل این مشکلات و جلوگیری از آن معطوف کنیم و باید مدیران، پژوهشگران را به سمت حل مشکلات اجتماعی کشور هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی نظام جمهوری اسلامی شهدای زیادی جان خود را تقدیم کردند، مدیران باید به این مساله توجه و برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند. پژوهشگران باید پژوهش‌های خودشان را به حل مشکلات جامعه اختصاص بدهند و به نظام جمهوری اسلامی خدمت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز