عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضرت معصومه (س) یکی از جلوه‌های حضرت زهرا (س) است

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۹:۴۱:۵۹
کد خبر: ۶۴۸۲۹۷
حضرت معصومه (س) یکی از جلوه‌های حضرت زهرا (س) است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از جلوه‌های حضرت زهرا (س) است که جلالت خود را به فاطمه معصومه (س) داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمدمهدی میرباقری طی سخنانی که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم در حرم کریمه اهل‌بیت (س)  انجام شد، به صفات همراهی با امام (ع) اشاره و اظهار داشت: در فراز زیارت جامعه کریمه تعلیل شده به اینکه اگر بخواهیم به همراهی معصوم (ع) برسیم باید دارای صفاتی باشیم.

وی افزود: قلب باید نسبت به معصوم (ع) تسلیم باشد چراکه قلب اراده کننده در بدن است و اگر قلب تسلیم باشد همه قوای بدن نیز تسلیم خواهد شد و اگر قلب طغیان کند دیگر اعضا نیز طغیان خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیعیان صاحب قلب سلیم هستند، عنوان کرد: فردی شیعه است که دارای قلب سلیم باشد، و قلب سلیم قلبی است که غیر از خدا و شرک در آن وجود نداشته نباشد.

وی با تأکید بر اینکه قلبی که دارای یقین باشد سلیم است، عنوان کرد: قلبی که ردپایی غیر از خداوند در آن یافت شود قلب سلیم نیست، بنابراین قدم نخست در همراهی معصوم (ع) این است که قلب انسان خالص و تسلیم خداوند باشد.

میرباقری خاطرنشان کرد: اگر ترازوی انسان خالص شد، هر چه را که خداوند دوست می‌دارد آن فرد نیز آن را می‌پذیرد، پیامبر(ص) فرمود اگر فردی در مقام حکم اهل عبادت است و دل او در برابر خداوند آرام نیست آن فرد خالص نیست.

وی بیان کرد: گاهی ظاهر انسان همراه امام (ع) بوده اما باطن او همراه امام (ع) نیست از این‌رو باید هم ظاهر و هم باطن او همراه امام (ع) باشد، اگر انسان در دنیا با امام (ع) بود در آخرت نیز می‌تواند با امام (ع) باشد، اما اگر در این دنیا همراه امام (ع) نبود در آن دنیا نیز نمی‌تواند همراه او باشد.

میرباقری با بیان اینکه اگر انسان تسلیم قلب، تبعیت از رأی و همه امکانات ظاهری و باطنی خود را در اختیار امام (ع) قرار دهد، می‌تواند همراه امام (ع) نیز باشد، عنوان کرد: عهد ائمه شفاعت و دستگیری بوده و راه نجات همین همراهی و هم‌سفر بودن با امام (ع) است که انسان را به توحید می‌رساند.

وی عنوان کرد: پیامبر در روایات نقل می‌کند اگر فردی و قومی، اهل نفاق، حج، زکات و همه عبادت هستند ولی در مقابل حکم رسول اعتراض داشته و آن را نمی‌پذیرند یا حتی در ذهن خود این اعتراض را داشته باشند قلب او تسلیم و خالص نیست.

میرباقری با اشاره به اینکه باید سایه و متعلق به امام (ع) باشیم، خاطرنشان کرد: اگر انسان به همراهی رسید نور امام (ع) در او دمیده می‌شود، بنابراین دمیده شدن نور امام (ع) در انسان در واقع ایمان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اصل مقام شفاعت را مختص اهل‌بیت(ع) دانست و ابراز کرد: مقام محمود بسیار سخت است چراکه خداوند سرنوشت کار بندگان خود را به‌ غیر از اهل‌بیت (ع) به دست کسی نمی‌دهد از این‌رو به آنان مقام شفاعت را داده است.

 

 میرباقری با بیان اینکه شفاعت به یعنی تطهیر و پاک کردن است، عنوان کرد: انسانی که پاک نباشد به بهشت نمی‌رود و کار انبیا نیز پاک کردن انسان‌ها و بردن به بهشت است.

 

وی به وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در قم اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید" پاره تن ما در قم دفن می‌شود و شیعیان ما مورد شفاعت آنان قرار می‌گیرد" بنابراین مقام شفاعت مقام باور داشتن است، که خداوند آن را در وجود حضرت معصومه (س) قرار داده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همه شیعیان با شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) وارد بهشت می‌شوند، ابراز کرد: درجات مؤمنان در بهشت فرق می‌کند و حضرت معصومه (س) در همراهی امام (ع) نیز به کمال رسیده از این‌رو بخشی از کارهای امام رضا (ع) همانند حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین (ع) روی دوش حضرت معصومه (س) بوده است.

 

وی با بیان اینکه امام (ع) در مقامی قرار دارد که همه مقامات بهشت نازله وجود او است، تصریح کرد: وجود فاطمه معصومه (س) طوری در خدمت امام رضا (ع) بودند که به مقام شفاعت دست یافتند.

 

میرباقری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) از هر ناحیه امام (ع) واسطه شفاعت دارند، خاطرنشان کرد: حرم کریمه اهل‌بیت (ع) حرم تمام اهل‌بیت (ع) است، بنابراین حرمی که در قم است بسیار مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین همه فیوضات علما نیز شعاعی از برکات ایشان است.

 

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از جلوه‌های حضرت زهرا (س) است که ایشان جلالت خود را به فاطمه معصومه (س) داده‌اند.

 

میرباقری خاطرنشان کرد: اگر ترازوی انسان خالص شد، هر چه را که خداوند دوست می‌دارد آن فرد نیز آن را می‌پذیرد، پیامبر (ص) فرمود اگر فردی در مقام حکم اهل عبادت است و دل او در برابر خداوند آرام نیست آن فرد خالص نیست.

 

وی تصریح کرد: اگر تمام برنامه انسان دنباله برنامه امام (ع) نباشد نمی‌تواند همراه امام باشد، بنابراین اگر کسی می‌خواهد همراه امام (ع) باشد باید قلب او در برابر امام (ع) تسلیم محض باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز