اختتامیه بازارچه بانوان مسجدی و جشنواره سفره ایرانی در قم برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۸:۴۵:۵۹
کد خبر: ۶۴۹۶۹۳
اختتامیه بازارچه بانوان مسجدی و جشنواره سفره ایرانی در قم برگزار شد
جشنواره سفره ایرانی به همراه بازارچه محصولات صنایع دستی و غذایی بانوان مسجدی استان قم به مدت دو روز در بوستان نرگس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بازاچه محصولات صنایع دستی و غذایی بانوان مسجدی استان قم به همراه جشنواره سفره ایرانی با حضور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم،‌ مدیر‌کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم و بانوان فعال در مساجد استان قم در بوستان نرگس به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهردای قم، اداره کل ورزش و جوانان استان قم و خبرگزاری شبستان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به سخنرانی پرداخت و بر لزوم و اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها تأکید کرد و سهم زنان در خودکفایی اقتصادی و محکم کردن بنیان خانواده مهم دانست.

معصومه ظهیری، مدیر‌کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم از دیگر سخنرانان این جشنواره بود که به تأثیر زنان جامعه در خودکفایی اقتصادی اشاره کرد.

در پایان مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، سرکار خانم قلی زاده در بخش غذا حائز رتبه برتر شد، همچنین سرکار خانم بهشتی در بخش شیرینی پزی، سرکار خانم آمره در بخش ترشی و سرکار خانم لطفی در بخش دسر به عنوان برندگان این مسابقه معرفی و از آنان تجلیل شد.

گفتنی است؛ جشنواره سفره ایرانی به همراه بازارچه محصولات صنایع دستی و غذایی بانوان مسجدی استان قم به مدت دو روز با حضور بانوان مسجدی در بوستان نرگس قم برگزار شد.

این نمایشگاه در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی اشتغال و کارآفرینی، توسعه تولیدات خانگی و صنایع دستی، درآمدزایی برای زنان خانه‌دار و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی برپا شد.

در این نمایشگاه، یکصد غرفه در 5 بخش‌های «محصولات عفاف و حجاب»، «محصولات هنری»، «محصولات روستایی»، «محصولات فرهنگی» و «تولیدات خانگی و فراورده‌های غذایی»، محصولات خود را ارائه کردند.

محصولات روستایی شامل گردو ، بادام ، برگه و ...، تولیدات خانگی شامل غذاهای سنتی و محلی، ترشیجات، دسر، شیره انگور و خرما، سبزی خشک، رب انار و گوجه و ...، صنایع دستی و هنری شامل کیف چرم، عروسک‌های نمدی، جورابی و بافتنی، تزئینات خانگی و ... از جمله محصولاتی بودند که توسط بانوان مسجدی در این نمایشگاه عرضه شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز