رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

حمایت مجلس از دستگاه‌های فرهنگی در بحث بودجه

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۹:۳۵:۳۰
کد خبر: ۶۵۰۲۷۹
حمایت مجلس از دستگاه‌های فرهنگی در بحث بودجه
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا حد امکان از دستگاه‌های فرهنگی در بحث بودجه حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جمشید جعفرپور در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله اعرافی با اشاره به حمایت مجلس از دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا حد امکان از این دستگاه‌ها در بحث بودجه حمایت کنیم، اما به لحاظ بودجه وضعیت خوبی را امسال شاهد نخواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: حلقه های جدا در حوزه فرهنگ در قم می‌توانند از طریق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به یکدیگر وصل شوند تا نظام جمهوری اسلامی بتواند بهره برداری لازم را از همه ظرفیت کشور داشته باشد، انتظارات خاصی از حوزه و نهادهای فرهنگی قم در بحث فرهنگ وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه هم در ادامه این دیدار گفت: در موضوع بودجه در مجلس و دولت قرائت‌های مختلفی از حوزه علمیه وجود دارد، پیشنهاد کردیم یک نهاد میان حوزه ای برای حل این مشکل تشکیل شود و تدبیر لازم در این خصوص در حوزه پیش از ورود بودجه به دولت اندیشیده شود.

وی ادامه داد: افراد تاثیرگذار روحانی در پست‌های حساس نظام جمهوری اسلامی نیازمند دانش افزایی هستند و برای این مساله نیازمند هم فکری با حوزه هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی و جامعه در شرایط کنونی برای پاسخگویی به مسائل روز نیاز به طلبه‌های توانمند و متخصص دارند، از زمان شروع فعالیت مدیریت جدید در حوزه شاهد تحولاتی در این نهاد هستیم که باید این تحولات ادامه پیدا کند.

 

نظر شما