رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

تحول و توسعه در اورژانس ۱۱۵ قم/ ضرورت رسیدن اورژانس به استانداردهای بیشتر

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۹:۴۶:۱۸
کد خبر: ۶۵۰۳۰۳
تحول و توسعه در اورژانس ۱۱۵ قم/ ضرورت رسیدن اورژانس به استانداردهای بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به توسعه و تحول در اورژانس 115 قم گفت: تحول در بدنه اورژانس 115 را در این دوره شاهد بودیم که اورژانس هوایی و بهبود وضعیت ناوگان اورژانس از جمله آنها بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ایرانی خواه در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: اورژانس پیش بیمارستانی در عرصه سلامت نقش بی بدیلی دارد و توجه به اهمیت و جایگاه آن را نیز طی چند سال اخیر شاهد هستیم.

وی گفت: در راستای قرار گرفتن اورژانس به شاخص های استاندارد، تلاش های گسترده ای انجام شده و امیدواریم که بتوانیم با ارتقا شاخص ها در خدمات رسانی مطلوب تر در خور شان مردم بکوشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به توسعه اورژانس 115 قم گفت: تحول در بدنه اورژانس 115 را در این دوره شاهد بودیم که اورژانس هوایی و بهبود وضعیت ناوگان اورژانس از جمله آنها بود.

دکتر ایرانی خواه عنوان داشت: همکاران ما در اورژانس 115 با تحمل و توان بسیار بالا در راستای خدمات رسانی به مردم گام برمی دارند که اگر خدایی ناکرده به این دوستان توجه نکنیم، می تواند مشکلات بسیاری را به بار آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: هنوز با شاخص هایی که انتظار می رود که اورژانس پیش بیمارستانی در نقش سلامت ایفا کند، فاصله داریم، خدمات گسترده ای انجام شده اما باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته تا به وضعیت مطلوب تر برسیم.

دکتر ایرانی خواه به اجرای طرح های 724 و 247 اشاره کرد و گفت: این دو امر موجب رفع مشکلات بسیاری شده و همچنین شادابی و نشاط را در میان مردم ایجاد خواهد کرد که خدمتی جدید به مردم است.

وی به لزوم ارتباط هر چه بیشتر اورژانس با دیگر دستگاه ها اشاره کرد و گفت: ارتباط دانشگاه علوم پزشکی قم و در راس آن اورژانس 115 با نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری و... سرآمد است و باید در تحقق اهداف بلندی که قم باید داشته و همچنین تحکیم ارتباط میان دستگاه ها کوشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: جایگاه قم به گونه ای است که شاهد هستیم در یک روز سه وزیر در قم حاضر شده و یا سران قوا در این شهر همواره تردد داشته و از سوی دیگر حضور مراجع و برگزاری همایش های بین المللی و همچنین مراسم ها و آیین های مذهبی را در قم شاهد هستیم که از این رو می طلبد به اورژانس 115 قم نگاه ویژه ای شود و در تقویت زیرساخت های آن کوشید.

نظر شما
پرونده ویژه