آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

نباید در برابر هجمه دشمن منفعلانه عمل کرد

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۸:۴۹:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۷۸۸
نباید در برابر هجمه دشمن منفعلانه عمل کرد
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: شیعه سرمایه های بسیاری دارد که خداوند در اختیار آن قرار داده اما باید از آن استفاده کند، باید استفاده فرهنگی کرد و به صورت ویژه بر نسل جوان، خواهران و زنان که در معرض توطئه های بیشتری قرار دارند کار شود تا با روحیه تازه ای از سفر به شهر مقدس قم باز گردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار معاون فرهنگی و جمعی از مسؤولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به مقام والای بانوی کرامت فرمودند: یکی از  افتخارات مردم قم  همجواری با حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و در روایات بشارت داده شده که فرزند حضرت زهرا(س) در قم مدفون می شود.

ایشان با اشاره به عباراتی از زیارت حضرت معصومه(س) درباره جایگاه حضرت نزد خداوند متعال افزودند: اهمیت بسیاری به زیارت و مقام والای  حضرت داده شده و با مؤکدترین تأکید مقام بسیار والا و مهم حضرت بیان شده است.

معظم له با اشاره به برکات وجودی حضرت معصومه(س) در قم اظهار داشتند: خوشبختانه از زمان ورود حضرت برکات وجودی ایشان را مرتب دیده ایم و در حال حاضر قم به عنوان یک شهر جهانی شیعه و اسلام محسوب می شود.

ایشان ادامه دادند: قم را تنها نباید به عنوان یک شهر ایران حساب کرد بلکه متعلق به تمام جهان شیعه و اسلام است، مسؤولان اعلام می کنند که در سال ۱۵ تا ۲۰ میلیون زائر به قم می آید که رقم بسیار بزرگی است و حتی کسانی که در طول سال به خانه خدا می روند نصف این تعداد نمی شوند اما این که این تعداد زائر به قم می آید مساله مهم و قابل توجه است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که در روایات آمده قم حرم اهل بیت(ع) است، ابراز داشتند: از فضائل قم به برکت حضرت معصومه(س) این است که علم و معارف از این شهر به تمام عالم گسترش پیدا می کند.

ایشان عنوان کردند: امروز ندای فرهنگی قم به جهان می رسد که از برکات کریمه اهل بیت(ع) است،  قم کانون علمی بزرگ اسلام است و در دنیای اسلام کانون علمی همانند حوزه علمیه قم وجود ندارد.

معظم له با تأکید بر توجه بیشتر به جنبه های فرهنگی در برنامه های حرم مطهر خاطرنشان کردند: تولیت آستانه مقدسه و همکاران ایشان باید نتیجه گیری فرهنگی از برنامه های حرم مطهر داشته باشند تا مردم دسته خالی از زیارت باز نگردند.

ایشان اضافه کردند: باید کاری کرد زیارت زائران توأم با معرفت باشد و کارهای فرهنگی انجام شود، باید برنامه های ویژه فرهنگی پیاده و آثار آن منتشر شود تا شاهد اثرگذاری در جامعه باشیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که امروزه رسانه های فاسد و مفسد برای تخریب عقاید مسلمین به ویژه نسل جوان فوق العاده کار می کنند، فرمودند: در برابر این هجمه ما نباید دست روی دست بگذاریم یا بگوییم کار کردن فایده ندارد بلکه باید فعالیت کرده و از سرمایه هایی مانند حرم مطهر استفاده کنیم.

ایشان افزودند: شیعه سرمایه های بسیاری دارد که خداوند در اختیار آن قرار داده اما باید از آن استفاده کند، باید استفاده فرهنگی کرد و به صورت ویژه بر نسل جوان، خواهران و زنان که در معرض توطئه های بیشتری قرار دارند کار شود تا با روحیه تازه ای از سفر به شهر مقدس قم باز گردند.

معظم له تأکید کردند: اگر از فرصت های در اختیار استفاده نکنیم در روز قیامت مسؤول خواهیم بود و جوابی نخواهیم داشت؛ همچنین باید خبررسانی لازم از کارها صورت گیرد تا برنامه ها به محیط قم محدود نشود.

نظر شما
پرونده ویژه