آلودگی هوا به قم هم رسید

میزان آلایندگی هوای قم در حال افزایش است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۹:۰۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۰۷۹۳
میزان آلایندگی هوای قم در حال افزایش است
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: در ۹۶ ساعت آینده وضعیت هوای استان تغییری نخواهد کرد و سکون و پایداری هوا ادامه خواهد داشت و بر میزان آلاینده‌ها نیز احتمالاً افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یحیی زارع در این خصوص اظهار داشت: امیدواریم روند بارش در فصل زمستان از وضعیت مناسبی نسبت به فصل پاییز برخوردار شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت آلودگی هوای استان، افزود: در 96 ساعت آینده وضعیت هوای استان تغییری نخواهد کرد و سکون و پایداری هوا ادامه خواهد داشت و بر میزان آلاینده‌ها نیز احتمالاً افزوده می‌شود.

وی بابیان پیش‌بینی هوای قم برای روزهای پایانی هفته، گفت: از شب چهارشنبه سامانه برشی محدودی از غرب و جنوب غرب وارد استان خواهد شد و تا روز شنبه نیز  فعالیت این سامانه بارشی ادامه خواهد داشت که البته پیش‌بینی بارشی قابل‌توجه از آن نمی‌رود، همچنین  به نظر می‌رسد از 4 تا 12 دی‌ماه وضعیت بارش در استان با فعالیت سامانه‌های بارشی بهتر شود.

زارع تصریح کرد: در حال حاضر در مقایسه با میانگین بارشی سال 95، بین  20 تا 80 میلی‌متر کمبود بارش در استان قم وجود دارد و استان قم امروز در خشک‌سالی بسیار شدیدی قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم عنوان کرد: میانگین بارش استان در ماه‌های اخیر کمی بیش از 3 دهم میلی‌متر است و از این منظر و نسبت به میانگین بارش سال قبل و میانگین بلندمدت وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای را به خود گرفته است.

وی با اشاره به تأثیرات سوء ناشی از تغییرات آب و هوایی ادامه داد: تغییرات آب و هوایی مشکلات فراوانی را برای زندگی اجتماعی ایجاد کرده که افزایش بیماری‌های تنفسی ازجمله معضلات ناشی از تحولات آب و هوایی است.

زارع گفت: اگر درجه زمین 4 درجه گرم‌تر شود تا 90 درصد هوای منطقه خاورمیانه و کشورهای آفریقایی این محور تأثیر خواهد پذیرفت که ایران نیز در همین محدوده جغرافیایی واقع‌شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم تصریح کرد: با افرایش 50 سانتی سطح آب دریاها، خسارت بیش از 50 میلیارد دلاری را کشورهای در معرض آن تحمل خواهند کرد که با توجه به این احتمال و حوادث ناشی از وقوع سیل در برابر باران‌های سیلابی باید تمهیدات لازم را برای مقابله با آن در استان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مسئله گرمی هوا ازجمله مباحث مهمی بوده که باید در مدیریت شهری برای مقابله با آن برنامه‌های مدونی را اجرا کرد، همچنین به نظر می‌رسد که در ماه‌های آینده نیز شاهد بارش‌های قابل‌توجهی در استان نباشیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه