مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

وضعیت هوای قم نگران‌کننده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۹:۰۲:۳۸
کد خبر: ۶۵۰۷۹۵
وضعیت هوای قم نگران‌کننده است
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: با توجه به‌پیش بینی‌های هواشناسی وضعیت هوای قم فردا به ۱۴۰ پی پی‌ام می‌رسد که بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، تورج همتی در حاشیه جلسه مدیریت بحران استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس دیتاهاییکه از پایش آلودگی هوا از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای موجود در شهر قم دریافت شده، امروز متوسط و میانگین کیفی شاخص آلودگی هوا در استان قم 111 پی پی‌ام بوده است.

وی افزود: هنگامی‌که شاخص‌های آلودگی هوا از 100 پی پی‌ام بالاتر برود شرایط هوا در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار می‌گیرد که برای گروه‌های حساس به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماری‌های قلبی و ریوی و زنان حامله در وضعیت هشدار قرار گرفته و باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: در صورتی‌که وضعیت آلاینده‌های هوای قم به 150 پی پی‌ام برسد جلسه کمیته اضطرار برگزار خواهد شد تا بر اساس آن اقدامات فوری برای مقابله با اثرات ناشی از آن ایجاد شود.

همتی عنوان کرد: با توجه به پایداری و سکون هوا  احتمالاً در روزهای آینده به شرایط 150 پی پی‌ام نزدیک خواهیم شد که لازم است تا گروه‌های حساس از قرار گرفتن در فضای آزاد خودداری کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به‌ پیش بینی‌های هواشناسی وضعیت هوای قم فردا به 140 پی پی‌ام می‌رسد که بسیار نگران‌کننده است که با توجه به پایداری و سکون هوا در روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
پرونده ویژه