مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم مطرح کرد

ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر قم به مردم ۲۰ روستای زلزله زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۹:۰۸:۱۸
کد خبر: ۶۵۰۸۰۰
ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر قم به مردم ۲۰ روستای زلزله زده کرمانشاه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: تیم بهداشت و درمان اضطراری معاونت درمان این جمعیت طی دو مرحله به 5 هزار و 218 نفر در 20 روستای آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خدمات ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد گلفشان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در سالن امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به جزئیات وقوع زلزله در استان کرمانشاه اظهار کرد: شدت این زلزله 7.3 ریشتر با مرکزیت ازگله بود، زلزله در استان‌های غربی، شمالی، شمال غربی، مرکزی و جنوب غربی کشور احساس شد.

وی ادامه داد: زمان وقوع زلزله بم در ساعت پنج صبح بود و این مساله افزایش تلفات انسانی را به دنبال داشت، اما زلزله کرمانشاه در زمان بیداری مردم رخ داد که موجب کاهش تلفات انسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: منطقه زلزله زده در استان کرمانشاه به لحاظ جغرافیای خاص محیطی و انسانی دارای پیچیدگی‌های بسیاری بود که مشکلات را بسیار پیچیده تر از معمول کرد، برخی از اشکالات در آن منطقه همچون قطع طولانی مدت آب و برق موجب شد که عملیات امدادرسانی با چالش جدی مواجه شد.

گل فشان با اشاره به مشکلات امدادرسانی در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: مداخلات غیرکارشناسی در کارهای تخصصی جمعیت هلال احمر موجب شد که امکانات و اقلام متناسب با ابعاد حادثه توزیع نشد، به عنوان مثال در حادثه زلزله کرمانشاه حدود سه برابر حد نیاز، چادر برای اسکان اضطراری توزیع شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله کرمانشاه، اعلام آماده باش کامل در جمعیت هلال احمر استان قم داده شدند و تیم‌های عملیاتی و واکنش سریع استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند، عملیات امداد و نجات در این زلزله قبل از 24 ساعت به اتمام رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: نیروهای این جمعیت در شهر سرپل ذهاب استقرار داشتند، همچنین در داخل شهر ستادهای فرعی 6 گانه را تشکیل دادیم و اقلام امدادی به صورت چادر به چادر توزیع کردیم.

گل فشان با اشاره به جمع آوری اطلاعات خانوارهای آسیب دیده و تدوین شناسنامه خانوار در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب اظهار کرد: این کار را با همکاری 50 اپراتور انجام دادیم، بیش از 12 هزار و 500 دفترچه ارزاق را به صورت چادر به چادر توزیع کردیم.

ویادامه داد: 331 نفر از امدادگران و نجات گران، جوانان، داوطلبان، پزشکان، پرستار و ماما و نیز 32 کارمند را از جمعیت هلال احمر استان قم به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: 569 تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر از سراسر کشور به منطقه زلزله زده کرمانشاه رفتند، 31 تیم سگ‌های زنده یاب در آن منطقه حضور یافتند که 6 نفر را زنده و 15 جسد از زیر آوار بیرون آوردند.

گل فشان با اشاره به توزیع گسترده چادرهای امدادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: حدود 30 هزار خانوار آسیب دیده در این مناطق بودند، اما 103 هزار دستگاه چادر امدادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شد.

وی ادامه داد: دو تیم جوانان جمعیت هلال احمر استان قم به عنوان تیم حمایت روانی در قالب 12 گروه برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و ارائه خدمات حمایت روانی و توزیع اسباب بازی و البسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان خاطرنشان کرد: تیم بهداشت و درمان اضطراری معاونت درمان این جمعیت طی دو مرحله به 5 هزار و 218 نفر در 20 روستای آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خدمات ارائه داد، همچنین این تیم دارو به ارزش 369 میلیون ریال بین مردم آن مناطق توزیع کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه