تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد

تعامل دادگاه ویژه روحانیت و حوزه‌ها برای مصون‌سازی روحانیت

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۰:۵۸:۵۶
کد خبر: ۶۵۲۳۵۶
تعامل دادگاه ویژه روحانیت و حوزه‌ها برای مصون‌سازی روحانیت
تولیت آستان قدس رضوی گفت: شناخت آسیب‌ها و تهدیدها یکی از دانش‌های مهم برای همگان لازم است؛ باید میان دادگاه ویژه روحانیت و حوزه‌ها برای مصون‌سازی روحانیت تعامل مطلوب وجود داشته باشد و در این عرصه در مرحله نخست مدیران باید به میدان وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسملین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، با بیان اینکه روحانیت از یک قدسیت خاصی برخودار است، اظهار کرد: حوزه باید نسبت به این جایگاه نگاه لازم را داشته باشد تا بتواند به جایگاه مورد نظر برسد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی همیشه مورد تهدید مستکبران بوده است، اضافه کرد: این نگاه که با ورود روحانیون به عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قدسیت این قشر زیر سوال می‌رود نگاه مردودی است چرا که روحانیت باید مدیریت سیاسی و اجتماعی را بر عهده داشته باشد تا بتواند فقه را در جامعه پیاده‌سازی کند.

دادستان ویژه روحانیت از لزوم استفاده از فقه در متن جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: در کره زمین صدها حکومت وجود دارد اما به قدسیت نظام اسلامی با توجه به اعتقاد به ولایت فقیه و آموزه‌های دینی ایمان داریم.

وی با اشاره به اینکه هر حکمی خلاف شرع باطل است، تصریح کرد: هیچ تصمیمی نباید بر خلاف موازین شرعی اتخاد شود چرا که در متن جامعه اسلامی باید فقه حکومت کند و آموزه‌های دینی اجرایی شود؛ رمز تقدس نظام اسلامی این است که تمامی ساختار و ساز و کار نظام اسلامی متصل به ولی فقیه جامعه‌الشرایط است.

رئیسی یادآور شد: عامل عمل در نظام اسلامی باید قدسی باشد و حرکت خود را بر اساس آموزه‌های دینی دنبال کند تا کار بتواند در نظام اسلامی به شیوه مطلوب دنبال شود؛ روحانیت به عنوان به وجود آورنده انقلاب اسلامی به دنبال تمدن نوین اسلامی است و در این مسیر برای اجتهاد تمدن‌ساز گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه امروزه صیانت از روحانیت وظیفه هر فرد روحانی است، مطرح کرد: روحانیون بیشتر از هر کسی باید از جایگاه خود مراقبت کنند تا روحانیت دچار آسیب خاصی نشود؛ مدیران نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مراجع تقلید و مدیران بخش‌ها باید مراقب بوده و صیانت را نسبت به مجموعه پاک و پاک کننده حوزه داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: با وجود توطئه‌هایی که علیه روحانیون انجام شده اما همچنان مطمئن‌ترین گروه مرجع در کشور روحانیت است هر چند راهکار این نیست که حفظ قدسیت روحانیت را ورود نکردن روحانیت به مباحث سیاسی و اجتماعی بدانیم، نباید اجازه دهیم که سیاست‌ورزی‌ها اخلاق را ذبح کند چرا که هدف نمی‌تواند وسیله را توجیه کند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ دین‌مداری با استفاده از جایگاه قدرت مشکلی ندارد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) نیز با پیوند میان سیاست و معنویت مردم را به سمت اهداف مورد نظر اسلام هدایت کنند، انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر این عنصر توانسته به کشورهای مختلف صادر شود.

رئیسی با اشاره به اینکه نباید در مکرها و حیله‌های سیاست‌مداران عالم غرق شویم، اظهار کرد: در عین خداخواهی معتقد هستیم باید بر اساس سیاست برای اداره امور اجتماع عمل کرد هر چند این موضوع نیز آسیب‌هایی به دنبال دارد که باید مراقب آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شناخت آسیب‌ها و تهدیدها یکی از دانش‌های مهم برای همگان لازم است؛ باید میان دادگاه ویژه روحانیت و حوزه‌ها برای مصون‌سازی روحانیت تعامل مطلوب وجود داشته باشد و در این عرصه در مرحله نخست مدیران باید به میدان وارد شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز