مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم:

روزانه ۲۱۰ هزار نفر توسط تاکسی‌های درون شهری قم جابجا می‌شوند

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۹:۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۵۲۸۶۹
روزانه ۲۱۰ هزار نفر توسط تاکسی‌های درون شهری قم جابجا می‌شوند
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: ۲۱۰ هزار نفر روزانه توسط تاکسی‌های درون شهری قم جابجا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی عزتی با بیان اینکه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با حدود ۶ هزار دستگاه تاکسی در شهر قم فعالیت می‌کند، گفت: در زیرمجموعه این سازمان ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وانت‌بار، ۴ هزار دستگاه سرویس مدرسه و ۴ هزار راننده کمکی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۱۷ هزار نفر مستقیماً به سازمان تاکسیرانی مرتبط هستند که خدمات حمل و نقلی را به شهروندان ارائه می‌دهند، تصریح کرد: روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار حمل و نقل شهری در قم انجام می‌شود که ۲۱۰ هزار نفر از این حمل و نقل توسط تاکسیرانی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به نوسازی هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در شهر قم، گفت: در این پروژه تاکسی‌های فرسوده از ناوگان خارج شده و پیگیر هستیم باقی دستگاه‌ها نیز نوسازی شود.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های آریو وارد شهر شده و ۱۵ دستگاه خدمت رسانی به شهروندان را آغاز کرده‌اند، افزود: بنا داریم ناوگان آریو را به ۱۰۰ دستگاه رسانده و آن‌ها را در اختیار هتل‌ها و زائرین قرار دهیم و آموزش‌های گردشگری نیز به آن‌ها ارائه خواهد شد.

عزتی با اشاره به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در شهر قم، گفت: همگام با تکنولوژی جلو می‌رویم و تاکسی «خوش» راه افتاده و از مهرماه فعال است که سعی دارم طی ماه‌های آینده این سیستم را در شهر قم فعال‌تر کنیم.

وی با اشاره به آموزش مستمر تاکسی‌رانان و ارائه بسته‌های حمایتی، گفت: ۶۰۰ راننده تاکسی در شهر قم لیسانس و فوق لیسانس هستند و ۷۰۰ خانواده شهدا و ایثارگران در ناوگان فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای نوسازی ناوگان بار درون‌شهری، گفت: همچنین برای نخستین بار در کشور وانت‌بارها نوسازی می‌شوند و با توجه به اینکه برخی از وانت‌بارها بیش از ۳۵ سال است که در شهر کار می‌کنند برای این کار وام ۸ درصد اختصاص گرفته و با فعال‌سازی سامانه مربوطه تاکنون ۳۰۰ نفر ثبت نام شده و ۶۰ نفر به مرحله تحویل رسیده‌اند که ناوگان خوبی تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: در قسمت بار نیز صدور پروانه خودروهای دیزلی بار را داریم که از یک تن تا ۱۰۰ تن پروانه صادر می‌کنیم.

عزتی با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای اعطای پروانه به این ناوگان، اظهار کرد: این رانندگان از طریق پست برای ما مدارک کامیون‌ها و وانت‌های باری را ارسال می‌کنند و پروانه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ نفر تاکنون مدارک را ارسال کردند که ۲۷۰۰ پروانه صادر شده و ۲۳۰۰ مورد مربوط به استان قم بوده است.

 

نظر شما