معاون استاندار قم:

قم متناسب با عزاداری رحلت حضرت معصومه(س) فضاسازی شود

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۳:۳۸:۵۱
کد خبر: ۶۵۴۶۸۳
قم متناسب با عزاداری رحلت حضرت معصومه(س) فضاسازی شود
معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم گفت: همزمان با روز جمعه دهم ربیع الثانی و هشتم دی ماه، سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) شهر مقدس قم متناسب با شان این بانوی بزرگ اسلام، فضاسازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم اظهار داشت: فضای شهر قم باید در سالروز رحلت حضرت معصومه(س) شرایط متفاوتی نسبت به سایر مناسبت ها داشته باشد، چراکه قم شهر اهل بیت(ع) است و این امر باید برای زائران با فضاسازی حرم و ارائه خدمات مشخص شود تا بتوانند از این سفر معنوی، بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: دستگاه های مربوطه باید در ارائه خدمات به ویژه تامین پارکینگ زائران برنامه ریزی کنند تا شاهد مشکلات ترافیکی و کمبود در این حوزه نباشیم و رضایت مردم را جلب کنیم.

معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم با بیان این که در ایام رحلت حضرت معصومه(س) حضور گسترده زائران و مسافران در شهر مقدس قم پیش بینی می شود گفت: همه دستگاه های امدادی، درمانی، انتظامی، امنیتی و خدماتی باید به وظایف خویش در حوزه خدمت رسانی عمل کنند تا زائران بدون هیچ گونه دغدغه ای در آسایش و رفاه باشند.

وی افزود: همچنین باید حرکت دسته های عزاداری و هیات های قم و سایر هیات ها که از اقصی نقاط کشور به استان قم سفر می کنند ساماندهی شود تا با ازدحام روبرو نشوند.

وی به همکاری مردم با دستگاه های امنیتی و انتظامی تاکید کرد و گفت: این نهادها به دنبال ایجاد رفاه و امنیت مردم و مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند تا با مدیریت، وضعیت امنیتی را در استان قم ارتقا بخشند، از این رو باید مقررات امنیتی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه ای برای حضور و استقرار تیم های امدادی و درمانی با تمام تجهیزات در داخل حرم مطهر و اطراف آن با هماهنگی دستگاه های امنیتی و انتظامی صورت بگیرد تا این نیروها با حضور به موقع در صحنه، از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

عالی پور با اشاره به این که بانوان مبلغ نیز باید در این ایام فعال شوند گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری دستگاه های مختلف از طلبه ها برای تبلیغ آموزه های دین اسلام و معرفی شخصیت علمی و دینی حضرت معصومه(س) برنامه ریزی کند تا شاهد تاثیرگذاری هرچه بیشتر در زائران باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز