با شعار «از خودمان شروع کنیم»

جشنواره نمایشی «شهر خوب شهروند خوب» در سطح شهر آغاز شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۲:۵۰:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۱۵۴
جشنواره نمایشی «شهر خوب شهروند خوب» در سطح شهر  آغاز شد
جشنواره نمایشی «شهر خوب شهروند خوب» در راستای توسعه فرهنگ شهروندی با شعار «از خودمان شروع کنیم» از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در سطح شهر قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی از مهمترین مباحثی است که امروزه در سراسر جهان به ویژه کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت حائز اهمیت است و هر دولت و نظامی در تلاش است تا بتواند به شیوه های مختلف فرهنگ سازی، فرهنگ صحیح را در جامعه خود نهادینه کند.

جمهوری اسلامی ایران نیز در بسیاری از موارد در زمینه فرهنگ سازی به خوبی وارد شده و فرهنگ ناب اسلامی را به اجرا درآورده است، اما خلأهای زیادی نیز مشاهده می شود که یکی از آن ها، فرهنگ و قوانین مربوط به عبور و مرور است.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شهر مقدس قم از جمله نهادهایی است که وارد این عرصه شده و قصد دارد تا با بهره گیری از روشی جذاب و شاد، فرهنگ عبور و مرور را در کلانشهر قم پیاده سازی کند.

جشنواره نمایشی « شهر خوب شهروند خوب» در راستای توسعه فرهنگ شهروندی با شعار «از خودمان شروع کنیم» از جمله اقداماتی در این زمینه است که از پنجم دی ماه در شهر مقدس قم آغاز شده و تا 5 بهمن ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره تعدادی از هنرمندان و دغدغه مندان عرصه فرهنگ، با پوشیدن لباس های شاخص در قالب چند گروه در نقاط مختلف قم حضور پیدا می کنند و نکات و اصول ایمنی عبور و مرور را به شهروندان قمی گوشزد می کنند.

در آغاز این جشنواره نمایشی، اعضای گروه از شهرداری قم سوار بر دوچرخه شده و به طرف سه راه سالاریه حرکت کردند؛ همچنین شعارهایی را تحت عنوان «دوچرخه=سلامتی و نشاط»، «با رکاب زدن، پول و عمر بیشتری پس انداز کنیم»، «رکاب بزن ارزان سفر کن» و «دوچرخه سواری سهم من در کاهش آلودگی هوا» به همراه خود داشتند. در مسیر حرکت نیز پیام های شهروندی با موضوع آسیب های اجتماعی را در میان شهروندان توزیع کردند.

بخش دیگر این جشنواره به حضور در چهار راه ها اصلی شهر اختصاص داشت که معمولا با معضل ترافیک رو به رو هستند؛ در این قسمت اعضای گروه با صورتک های ویژه مثل دلقک و چراغ راهنمایی و رانندگی به شهروندانی که از قوانین عبور و مرور تخطی کنند، نکاتی را یادآور می کنند.

از طرف دیگر رانندگان خودرو و موتور سیکلت که قوانین را رعایت می کردند و پشت خط عابر پیاده توقف و از کلاه ایمنی استفاده می کنند، با اهدای گل و بادکنک از آن ها تقدیر می شود.

بستن کمربند ایمنی، پرهیز از سبقت غیر مجاز، عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، سرعت مجاز، حق تقدم و عابران پیاده از دیگر موارد مهمی است که در این جشنواره به آن ها پرداخته می شود و اعضای گروه پیام های مربوطه را در قالب تابلو در مقابل شهروندان به نمایش در می آورند.

نکته قابل توجه در این حرکت که در تمام ابعاد آن دیده می شود، شعار «از خودمان شروع کنیم» است که افراد را به این کمپینگ دعوت می کند تا واقعا برای فرهنگ سازی صحیح در این زمینه، هر کس از خود شروع کند.

گفتنی است جشنواره نمایشی «شهر خوب شهروند خوب» به توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به مدت یک ماه در سطح شهر به اجرا در خواهد آمد.

لازم به ذکر است که این اقدام با استقبال بی نظیر شهروندان قمی مواجه شده و هر کس در هر گوشه از شهر که با این گروه برخورد می کند، بدون استثنا لبخند بر روی لب هایش نقش می بندد و حتی برخی چندین دقیقه به تماشای این گروه می پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز