دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۳۰ طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قم طراحی شده است

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۵۱۹۹
۳۰ طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قم طراحی شده است
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قم گفت: 30 طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی توسط احزاب و سازمان های مردم نهاد درقم طراحی شده است که پس از تایید ستاد مرکزی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل شریفیدر جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر دراستانداری قم اظهار داشت: این طرح ها بر اساس آسیب های اجتماعی استان قم از جمله اعتیاد، طلاق، ایدز، فضای مجازی، افسردگی و سایر مباحث در ستاد طراحی شده و اجرایی می شود.

وی افزود: دو مورد ازاین طرح ها با عنوان « راه اندازی مکان برای سبزی ها و میوه های خشک و کارگاه فرش بافی» برای زنان سرپرست خانوار که خانواده آنان درگیر اعتیاد بوده و درحال بهبودی هستند، می باشد که ظرفیت ایجاد اشتغال آنها 30 تن است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قم ادامه داد: برای این طرح حدود 2میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است که با همکاری نهادهای مربوطه از جمله بهزیستی در استان قم می توان تسهیلات آن را فراهم کرد.

وی فرزند پروری، مهارت های زندگی ویژه کودکان و نوجوانان، توانمند سازی مادران در برقراری ارتباط با فرزندان، توانمند سازی زنان متاهل در سلامت روانی برای تحکیم بنیان خانواده در پیشگیری از اعتیاد، توانمند سازی والدین در ارتقای مهارت های خود مراقبتی و اعتیاد فرزندان، سبک دینی و معنویت با رویکرد پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از ایدز درمناطق شهری قم و طراحی

اوقات فراغت دانش آموزان را از جمله طرح های ارائه شده برشمرد.

وی از پیش بینی برگزاری 170 کارگاه و نمایشگاه در مناطق محروم قم خبر داد و گفت: این کارگاه های آموزشی به صورت یک ساعت و نیم برای دانش آموزان و اولیای آنان درمقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است.

شریفی تاکید کرد: درصدد هستیم تا با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم بر روی آسیب های اجتماعی در مدارس کار تخصصی انجام دهیم.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار معلم با همکاری مرکز بهداشت، آموزش های پیشگیری از اعتیاد را در قالب 6ساعت فراگرفته اند و بعد ازاین دوره ، آموزشی با عنوان مهارت های زندگی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال کارگاه آموزشی سه روزه از سوی ستاد مرکزی برای استان قم در نظر گرفته شده است تا اعضای سازمان های مردم نهاد آموزش داده شوند.

مدیرکل بهزیستی قم نیز دراین جلسه با اشاره به این که آموزش های یک الی 2 ساعت بازخورد ندارد گفت: نیاز است آموزش ها به صورت مستمر برای خانواده ها برگزار شود.

رضا سلیقه افزود: دراجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه به دنبال کیفی سازی و اثرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی باید باشیم.

وی از ارائه تسهیلات به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: این تسهیلات به بهبودیافتگان از اعتیاد نیز اختصاص می یابد تا

به کار مشغول شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز