آیت الله مکارم شیرازی:

زمینه رونق روحیه پژوهشگری در طلاب جوان ایجاد شود

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۹:۵۹:۲۵
کد خبر: ۶۵۵۴۹۵
زمینه رونق روحیه پژوهشگری در طلاب جوان ایجاد شود
یکی از مراجع تقلید در پیامی تأکید کرد: مسئولان حوزه‌ باید زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد کرده و در ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه‌های علمیه کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، متن پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به مراسم اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی(ره) بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از ابلاغ سلام و تحیت؛

لازم می دانم تشکیل این جشنواره پژوهشی را به همه دست‌اندرکاران و همه شما عزیزان شرکت‌کننده تبریک بگویم.

عالمان بزرگوار شیعه در طول تاریخ همواره پیشگامان عرصه تحقیق، نوآوری و تولید علم بوده‌اند.

پویایی فقه شیعه برگرفته از نگاه بلند فقهایی است که در مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) درس تعقّل و تدبّر را آموخته اند.

جمال‌الدین حسن بن یوسف بن مطهر معروف به علامه حلی(ره) یکی از اندیشمندانی است که در عمر پربرکت هشتاد ساله مبارک خود به نشر علوم و معارف اهل‌بیت(ع) پرداخت و آثار فقهی و اصولی و کلامی فراوان و کتاب‌های ادبی، تفسیری متعددی از خود به یادگار گذاشت.

تلاش‌ها و مجاهدت‌های این عالم کم‌نظیر تا جایی بود که پیش از بلوغ و در سنین کودکی به مقامات عالی علمی و درجه اجتهاد نائل آمد.

امید است که طلاب جوان ضمن مطالعه احوال بزرگان و علمای سلف همانند علامه حلی(ره) و شناخت نیازهای روز جامعه، دامن همت به کمر زده و در نشر و گسترش معارف ناب اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات مخالفان تلاش مضاعف نمایند.

بر مسئولان حوزه‌های علمیه است تا با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد نموده و ضمن شناخت استعدادهای برتر و حمایت از آنها، در ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه‌های علمیه کوشا باشند.

در پایان از تمامی مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره علامه حلی(ره) که رقابت علمی سازنده و موثری را در بین طلاب جوان و مستعد کشور ایجاد کرده‌اند تشکر نموده و برای موفقیت همه طلاب جوان و اساتید محترم دعا می‌‌کنم.

گفتنی است مراسم اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی هم اکنون در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم در حال برگزاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز