با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی

سه کتاب ویژه شهدای روحانی استان قم رونمایی شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۸:۴۸:۳۵
کد خبر: ۶۵۶۵۰۱
سه کتاب ویژه شهدای روحانی استان قم رونمایی شد
سه کتاب ویژه شهدای روحانی استان قم طی مراسمی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله کعبی، آیت‌الله مقتدایی، حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعیدی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید شهدای روحانی استان قم در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار و در حاشیه این مراسم از کتاب‌های جلوه‌های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس، جبین‌های خونین برگرفته از زندگی‌نامه شهدای روحانی استان قم و منبرهای خونین حرم رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه داشتن روحیه ایثار و شهادت نشان از گذر از امور مادی و پرکشیدن به سمت معنویت است، اضافه کرد: انسان به هر میزانی که از دل‌دادگی‌های دنیوی گذر کند می‌تواند به سعادت اخروی برسد، شهدا نام‌آوران عرصه مجاهدت بودند که نه فقط از مادیات دنیوی بلکه از همه دارایی خود گذر کردند و پا بر حیات مادی و طبیعی گذاشتند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی از شهدای روحانی به عنوان افتخار حوزه‌های علمیه نام برد و گفت: حوزه علمیه قم به این افتخار می‌کند که توانست شخصیت‌هایی همانند امام خمینی(ره) را به ایران و انقلاب اسلامی را به دنیا عرضه کند.

همچنین، یکی از مراجع تقلید نیز با اشاره به اینکه روحانیون در مرحله نخست لباس شهادت را به تن خود کردند، مطرح کرد: بر اساس فرمایشات امام علی(ع) اگر به دنبال پیروزی در عرصه‌های مختلف هستیم باید در مرحله نخست خود عمل کننده باشیم؛ اگر اسلام باز هم نیازمند شهید باشد باید در مرحله نخست در صحنه حضور یابیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند سلاحی قدرتمندتر از سلاح شهادت داشته باشد، گفت: در شرایطی که نظامیان کشورهای مختلف از صحنه نبرد فرار می‌کنند، نظامیان و رزمندگان دفاع مقدس برای دفاع از آرمان‌ها و اسلام همیشه در صف نخست حضور داشتند.

در پایان این مراسم نیز، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از بسیاری از توطئه‌ها در امان نگه می‌دارد، عنوان کرد: در شرایط کنونی باید از ظرفیت‌های مختلف برای ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام  والمسلمین محمد سعیدی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس وظایف خود در مسیر شهدا و برای تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) حرکت می‌کند و در این مسیر از ولایت فقیه تبعیت محض خواهند داشت.

لازم به ذکر است، آیت‌الله مرتضی مقتدایی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه استان قم و مهدی صادقی استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز