مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

کاهش آلودگی واحدهای صنعتی قم نیازمند به روزرسانی تجهیزات است

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۸:۵۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۶۹۲۸
کاهش آلودگی واحدهای صنعتی قم نیازمند به روزرسانی تجهیزات است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی را نیازمند حمایت‌های مالی برای تجهیزات و تعویض خط تولید قدیمی آنان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر طیبی نژاد اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود، بیشتر واحدهای صنعتی به دلیل نداشتن سرمایه درگردش و منابع مالی ارزان قیمت امکان تغییرخط تولید و به روز رسانی آن را ندارند.

وی گفت: یکی از راههای کمک به صنایع برای مجهز شدن به ماشین آلات جدید، استفاده از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست است که با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای صنعتی امکان به روز رسانی خط تولید و کاهش محسوس آلودگی صنعتی را نسبت به گذشته ایجاد می‌کند.

طیبی نژاد گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز طی سال‌های اخیر در صورت مشاهده هرگونه مشکل آلایندگی و زیست محیطی نخست نسبت به تذکرهای لازم، نشست‌های مشترک برای رفع مشکل و پیدا کردن راه حل اقدام کرده است چرا که معتقدیم تعطیلی واحد صنعتی آخرین راه است و در این مدت باید تمام تلاش مسولان بر رفع مشکل و استاندارد سازی باشد.

وی افزود: در صورت به نتیجه نرسیدن این راهکارها، در نهایت از روش‌های قانونی که جریمه نیز در آن لحاظ شده اقدام و در صورت عدم همکاری واحد صنعتی اقدام به تعطیلی آن می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی ایجاد شده توسط برخی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی سلفچگان، افزود: طی سال‌های گذشته و حتی زمانی که قم دارای شرکت شهرک‌های صنعتی نبود به دلیل بیرون بودن منطقه سلفچگان از شعاع 120 کیلومتری تهران برخی از واحدهای تصفیه دوم روغن و ایزوگام به این منطقه منتقل گردیده است.

طیبی نژاد درادامه با اشاره به این که در حال حاضر شهرک صنعتی سلفچگان از میزان آلایندگی کمتری برخوردار است، بیان کرد: بیشتر صنایع آلاینده فعال در این شهرک صنعتی از قبیل تغلیظ قیر و ایزوگام بخاطر گران شدن حامل‌های انرژی واستفاده از تکنولوژی پایین قادر به رقابت در بازار نبوده تعطیل شده‌اند و از 9 واحد تولید کننده تصفیه دوم روغن فقط 2 واحد صنعتی در حال کار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز