آیت الله اعرافی:

خواب های پریشان دشمن هیچ گاه تعبیر نمی شود/ آمریکا تحمل امنیت در ایران را ندارد

۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۱۳:۲۵:۱۱
کد خبر: ۶۵۸۶۵۶
خواب های پریشان دشمن هیچ گاه تعبیر نمی شود/ آمریکا تحمل امنیت در ایران را ندارد
امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکایی ها احساس خسارت می کنند گفت: آنها در همه توطئه های موجود احساس خسارت در عمق جان می کنند و مواضع کلیدی خود را در جهان از دست داده اند و تحمل ایران انقلابی امن در بازار آشفته کشورهای ناامن منطقه را ندارند و بارها نیز به زبان آورده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: خانواده سلول جامعه است که سلامت و معنویت جامع خانواده در همه جامعه اثر می گذارد و قدم اول در شکل گیری خانواده سالم این است که همه کمک کنند تا جوانان به موقع و به هنگام ازدواج کنند.

وی بیان داشت: اگر خانواده در انجام ازدواج به موقع فرزندان کوتاهی کنند و به دلایل و بهانه های واهی زمینه ازدواج به هنگام و درست را فراهم نکنند و آنگاه فرزند آنها در گناه قرار گیرد، خانواده و پدر و مادر در آن گناه سهیم هستند که در روایات آمده است.

امام جمعه قم عنوان داشت: ازدواج ها باید سهل و آسان باشد و پرهیز از هزینه ها و مسائلی که موجب تاخیر در ازدواج می شود، شود.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به دهه بصیرت گفت: حضور پرشکوه ملت در 9 دی برای محکوم کردن فتنه آمریکایی و حضور در راهپیمایی 13 دی امسال، نشان از بصیرت والای مردم دارد.

وی گفت: نظام سلطه و سیطره شیطانی غربی و آمریکایی در جهت یکپارچه سازی عالم در تمدن غربی و مقابله با دولت های مستقل همواره در تلاش بوده و آنها به دنبال آن هستند که مقابل آنها کسی نباشد و تلاش بر این است که ملت ها و دولت ها به وابستگی کشانده شوند.

امام جمعه قم گفت: در برابر انقلاب اسلامی که یک ظرفیت پیشرو بر اساس اندیشه های اسلام بود، آنها همواره تلاش کردند که ممانعت از استقلال و بازگشت جامعه اسلامی به مجد و عظمت داشته باشند.

آیت الله اعرافی گفت: استکبار جهانی در طول 40  سال گذشته در برابر یک پرتو نورانی قرار گرفته و حقیقتا خود را در برابر این پیده مهم عاجر می بیند و در سال های اخیر دیدیم که در برابر امواج مقاومت اسلامی در لبنان و عراق و سوریه روز به روز احساس شکست کردند.

وی بیان داشت: آنها در برابر ایران تحریم آورند و هزاران مانع تراشیدند اما باز موفق نبودند، بعد از امضای برجام هم باز به تعهدات خود پایبند نبودند.

امام جمعه قم با بیان اینکه آمریکایی ها احساس خسارت می کنند گفت: آنها در همه توطئه های موجود احساس خسارت در عمق جان می کنند و مواضع کلیدی خود را در جهان از دست داده اند و تحمل ایران انقلابی امن در بازار آشفته کشورهای ناامن منطقه را ندارند و بارها نیز به زبان آورده اند.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: آنها می بیند که در توطئه ها شکست خورده اند و ایران امن را تحمل نمی کنند و بارها و به صراحت کدهای مختلف و تصریحات مختلف داشته اند که گفته اند ناامنی را در ایران می بریم و برای این کار سرمایه گذاری نیز کرده اند.

امام جمعه قم با اشاره به برخی از مشکلات در کشور گفت: ما از اشکالات داخلی خود نباید غافل شویم اگر از این موضوع غافل شویم ضربه می خوریم، اینکه کشور ما دچار مشکل است کسی منکر نیست و باید اشکالات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد عظمت انقلاب اسلامی را از بین ببرد گفت: انقلاب اسلامی برای ملت بزرگ ایران است و این انقلاب این همه دستاورد عظیم از جمله استقلال، آزادی، رهایی از رژیم ستم شاهی و... داشته و متاسفانه برخی این مسائل را نادیده می گیرند.

 

آیت الله اعرافی تاکید کرد: اعتراض ها باید در مسیر سازنده خود قرار گیرد و کرامت فرد معترض یا جوان یا هر کسی مطالبه ای دارد آنگاه که در مسیر قانونی باشد قابل احترام است، از اعتراض و نقد هراس نداشته باشیم، بنده که مئسول شدم باید ظرفیت نقد شدن داشته باشم.

وی تاکید کرد: اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد، اعتشاش یعنی تعرض به کشور و کشته سازی مردم و تعرض به اموال و نوامیس که هیچ دولتی قبول نمی کند و ملت ما در برابر اغتشاش توسط اقلیتی که با پول ها و ریشه های آن در دست خارجی ها است مقاومت کرده و تحمل آنها را نخواهند داشت.

وی گفت: استکبار جهانی همواره به دنبال ناامن کردن ایران هستند اما ملت بزرگ ایران که سهام دار انقلاب هستند با هوشیاری در برابر این توطئه ها ایستادگی کردند.

امام جمعه قم ضمن قدردانی از حضور پرشور و مقتدرانه مردم قم در 13 دی در راهپیمایی گفت: در قم با وجود مشکلاتی که ایجاد شد که جای گلایه هم دارد، اما ملت خودجوش به صحنه آمدند و در برابر فتنه گران ایستادگی کردند.

آیت الله اعرافی گفت: مسئولان باید پیام اعتراض های مردم را شنیده و از حاشیه پراکنی ها دست بردارند، اغتشاش گران هم که آگاهانه یا ناآگاهانه به استکبار وصل شدند بدانند که در برابر اغتشاش و تعرض به اموال و نوامیس با تمام وجود ایستادگی خواهند کرد.

وی گفت: همه مسئولان متواضاعانه در خدمت مردم باشند و استکبار هم بداند که 40 سال تلاش کرده اند اما موفق نشدند و باز هم به فضل خداوند موفق نشده و هر گز خواب های پریشان آنها تعبیر نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز