کلنگ آزادراه قم-سلفچگان دهه فجر به زمین می‌خورد

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۹:۳۰:۲۲
کد خبر: ۶۵۸۸۹۵
کلنگ آزادراه قم-سلفچگان دهه فجر به زمین می‌خورد
معاون عمران استانداری قم از احداث آزادراه سلفچگان خبر داد و گفت: در ادامه کمربندی بزرگ قم، طرح احداث آزادراه سلفچگان در دستور کار قرار دارد که در دهه فجر سال جاری مراسم کلنگ زنی آن با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی با اشاره به اهمیت اجرای کمربند بزرگ شهر قم اظهار داشت: بخشی از کمربندی جدید شهر قم در سال 86 انجام شد و بخش اعظمی از آن باقی ماند که برای مجموعه استان یک پروژه نیمه‌تمام محسوب می‌شود.

معاون عمران استانداری قم، با بیان اینکه در سال‌های اخیر پیگیری‌های بسیار زیادی در این طرح صورت گرفته است، گفت: برای این طرح بزرگ در سال 96 یک ردیف بودجه خاصی تعریف شد و طی برنامه‌ریزی مقرر شد این پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام شود که پیش‌بینی می‌شود کمربندی جدید قم حدود 110 کیلومتر طول داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر توافقات لازم با یک سرمایه‌گذار انجام‌شده که بر اساس قرارداد 80 درصد هزینه توسط سرمایه‌گذار و 20 درصد نیز از ردیف بودجه دولتی پرداخت خواهد شد، که این مبلغ در طول 5 سال برنامه ششم تخصیص اعتبار می‌شود.

بهشتی با اشاره به اینکه مقدمات انعقاد قرارداد توسط استانداری قم و وزارت راه و شهرسازی انجام‌ شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح یک طرح اقتصادی است، چندین نقطه‌نظر در مورد آن مطرح‌شده است که بر اساس آن نیم رینگ ابتدایی آن در دستور کار قرار دارد.

وی از احداث آزادراه سلفچگان خبر داد و گفت: در ادامه کمربندی بزرگ قم طرح احداث آزادراه سلفچگان در دستور کار قرار دارد که در دهه فجر سال جاری مراسم کلنگ زنی آن با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری قم درباره جزئیات کمربندی قم، توضیح داد: این پروژه عظیم با اعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد تومان طی 5 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که در آن 21 تقاطع غیر همسطح در نظر گرفته‌ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز