مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

ضرورت ارائه مشوق به صنعت چاپ قم برای انتقال به شهرک شهاب

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۲:۰۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۹۵۱۹
ضرورت ارائه مشوق به صنعت چاپ قم برای انتقال به شهرک شهاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: باید مذاکراتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بگیرد تا امتیازاتی به صنعت چاپ استان قم برای استقرار در شهرک صنعتی شهاب اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در استان قم اظهار کرد: صنعت چاپ استان یک برند است، چاپ کتاب تنها یک بخش از صنعت چاپ است، ولی در استان قم تنها به چاپ کتاب خلاصه شده است و باید چاپخانه‌های استان به دنبال بخش‌های دیگر صنعت چاپ باشند.

وی ادامه داد: باید مذاکراتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بگیرد تا امتیازاتی به صنعت چاپ استان قم برای استقرار در شهرک صنعتی شهاب اختصاص پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اکنون تنها 10 درصد فعالیت صنعت چاپ مربوط به چاپ کتاب است، همچنین چاپخانه داران استان‌های دیگر توانستند در زمینه چاپ کتاب از استان قم پیشی بگیرند.

حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به چاپ کتاب توسط وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این وزارتخانه به دنبال کاهش چاپ کتاب است و با گسترش فناوری دیگر چاپ کتاب معنی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید فرصت‌های موجود برای صنعت چاپ در استان قم مورد بررسی قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز