مدیرکل تامین اجتماعی استان قم:

اجرای طرح بازرسی هوشمند از کارگاه‌های فعال قم آغاز شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۹۵۷۴
اجرای طرح بازرسی هوشمند از کارگاه‌های فعال قم آغاز شد
مدیر کل تامین اجتماعی استان قم از آغاز طرح بازرسی الکترونیک و هوشمند کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی با هدف جایگزین کردن بازرسی‌های هوشمند با بازرسی سنتی و کاغذی در شعب قم خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، علی اصغر دادخواه در حاشیه آغاز اجرای طرح بازرسی هوشمند از کارگاه‌های فعال در شعبه یک قم اظهار کرد: با این سامانه و اتصال آنلاین به بانک اطلاعاتی، امکان انتقال آنی اطلاعات بازرسی به سامانه نرم افزاری تامین اجتماعی وجود دارد.

وی اظهار کرد: بر این اساس به‌وسیله جی‌ پی‌اس و نرم‌افزاری که از طریق تبلت در اختیار بازرسان سازمان تامین اجتماعی قرار داده می‌شود، بیش از 12 هزار و 900 کارگاه فعال در قم به‌صورت هوشمند مورد بازرسی قرار می‌گیرد که یکی از مزایای این برنامه، پایش لیست بیمه‌ای کارگران مشغول به‌کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تاکید کرد: امکان گرفتن عکس از کارکنان یک کارگاه، مکان‌یابی بازرسان در کارگاه‌های مشمول بازرسی و همچنین صرفه‌جویی در منابع و زمان از دیگر مزایای طرح بازرسی الکترونیک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مواد ٣٩ ، ٤٧ ، ١٠٢ قانون تامین اجتماعی و ماده ٩٢ قانون نظام صنفی گفت: به منظور اجرای دقیق عملیات بازرسی از کارگاه‌های مشمول و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای و نظارت موثر بر کار بازرسان این طرح جایگزین بازرسی سنتی شده است و امیدواریم با اجرای این طرح به اهداف دیگری همانند کاهش هزینه‌ها، رفع مشکل زمان بر بودن انجام بازرسی از کارگاه‌ها و کنترل موثر در بخش کارگاه‌های مشمول کمک دولت و بیمه شدگان و جلوگیری از اختصاص چند کد کارگاهی به یک محل کارگاهی دست یابیم .

دادخواه افزود: سازمان تامین اجتماعی با رویکرد ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان درصدد بالا بردن کیفیت خدمات و همچنین افزایش روش‌های نظارتی واحدهای اجرایی خود است که امیدواریم جامعه کارفرمایی و بیمه شدگان از این طرح مهم منتفع شوند .

وی با بیان اینکه کنترل فرایند بازرسی از دیگر اهداف این طرح است به اقدامات انجام شده در حوزه بازرسی هوشمند اشاره کرد و گفت: اعلام الکترونیکی بازرسی به کارفرمایان و اعتراض کارفرما و بیمه شده به گزارش بازرسی و ادعای اشتغال بیمه شده در سایر کارگاه‌ها در این طرح فعال و اجرایی شده است.

هم اکنون 753 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند که 230 هزار نفر از این تعداد بیمه شده اصلی هستند.

اداره کل تامین اجتماعی قم از طریق 4 شعبه اصلی، دو شعبه اقماری و 3 کارگزاری در سطح استان به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز