مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:

رزمایش مقابله با تهدیدات سایبری در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۰:۰۵:۰۷
کد خبر: ۶۶۰۳۶۸
رزمایش مقابله با تهدیدات سایبری در قم برگزار می‌شود
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: رزمایش مقابله با تهدیدات سایبری در این استان برای افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان قم در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی متقیان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری برگزار شد، استان قم را جزو سه استان برتر در زمینه پدافند غیرعامل کشور دانست و تصریح کرد: مدیران این استان در زمینه پدافند عامل دغدغه دارند.

وی ادامه داد: حوزه آب، برق و سوخت، حوزه نان و حوزه سلامت را باید با توجه به بحث پدافند غیرعامل مورد توجه ویژه مدیران قرار بگیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: استان شورای پدافند غیرعامل دارد و این شورا دارای 11 کارگروه است، همچنین سه قرارگاه مربوط به پدافند غیرعامل مثل قرارگاه زیستی، قرارگاه دفاع سایبری و قرارگاه پرتویی در استان قم قرار دارند.

متقیان با اشاره به مشارکت نیروهای امدادی قم در رزمایش پرتویی اظهار کرد: این نیروها سال گذشته در یک رزمایش پرتویی در کاشان شرکت کردند که شرکت در این رزمایش تجربه خوبی برای نیروهای امدادی قم بود، دوره‌های آموزشی برای این نیروها استمرار دارد.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای نیروهای امدادی با حضور اساتید مجرب در خصوص خطرات پرتویی برگزار شده است، رزمایش‌های تخصصی توسط کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل استان قم باید برگزار شود، نتیجه برگزاری این رزمایش‌ها اطلاع از کمبودها در زمینه تجهیزات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: الزامات پدافند غیرعامل در بحث سند آمایش استان مورد توجه قرار نگرفت و به همین دلیل باید این سند دوباره بازنگری شود، همچنین باید هماهنگی لازم برای دو مدیریت بحران و مدیریت پدافند غیرعامل برای برگزاری برنامه‌های مشترک صورت بگیرد.

متقیان با اشاره به لزوم تشکیل شورای پدافند غیرعامل شهرستان قم اظهار کرد: این شورا باید به ریاست فرماندار قم در این شهر تشکیل شود.

وی ادامه داد: ساختار شهر قم برای تخلیه جمعیت در هنگام وقوع یک تهدید طبیعی همچون زلزله پیش بینی نشده است، همچنین براساس مقررات ملی ساختمان باید موارد ایمنی در ساخت و ساز در شهر قم رعایت شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: باید با مقابله کردن با عملیات روانی دشمن بتوانیم آمادگی مردم را در هنگام وقوع بحران‌ها بالا ببریم.

متقیان تسهیل مدیریت بحران را وظیفه پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: 99 درصد وظایف پدافند غیرعامل مربوط به دولت است و این نوع از پدافند ماهیت نظامی ندارد، به عنوان مثال مسائل پدافند غیرعامل باید در طراحی شبکه‌های آب لحاظ شود.

وی ادامه داد: ارائه آموزش در زمینه پدافند غیرعامل ضروری است و در این راستا یک دوره نیم روزه در زمینه تهدیدات و خطرات سایبری برای رابطین پدافند غیرعامل استان قم برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم افزود: اگر الزامات امنیت سایبری در یک شهر هوشمند رعایت نشود، این شهر نه تنها فرصت بلکه یک تهدید برای ما خواهد بود و امنیت کشورمان را به خطر می‌اندازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی از رزمایش امنیت سایبری مصون نیست و حملات سایبری در رزمایش بدون اطلاع دادن به آن دستگاه صورت می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز